Szerző: Bodnár Ádám

2003. április 15. 09:21

Az IBM első negyedéves eredményei elmaradtak az elemzői várakozásoktól

Sam Palmisano
Sam Palmisano
[CNET] Az IBM hétfőn este, a tőzsde zárása után tette közzé első negyedéves eredményeit. Noha a szolgáltatási üzletág jelentősen erősödött és a cég profitja 16 százalékkal nőtt, mégis elmaradt az elemzői várakozásoktól.

Az IBM az első negyedévben 1,4 milliárd dolláros, azaz részvényenkénti 79 centes nyereséget ért el, a forgalom 20,1 milliárd dollárt tett ki. Egy évvel korábban a vállalat 18 milliárd dolláros bevétel mellett 1,2 milliárd dollár (részvényenként 68 cent) profitot ért el. A First Call/Thomson Financial által megkérdezett elemzők 80 centes részvényenkénti profitra számítottak.

"Az IBM Global Services üzletág remek negyedévet zárt, több mint 12 milliárd dollár értékben kötött szerződéseket amely az első negyedévek történetében az eddigi második legjobb" -- mondta Sam Palmisano vezérigazgató. A negyedév során a szolgáltató üzletág két jelentős szerződést is kötött: egy 2 milliárd dolláros megállapodást a Visteon autóalkatrész-gyártóval, valamint egy 1 milliárd dolláros üzletet az AXA Grouppal.

A szolgáltatási üzletág bevétele az első negyedévben 10,2 milliárd dollár volt, amely 24 százalékkal magasabb a tavalyi első negyedéves adatnál. A Global Services részlegnek becslések szerint 113 milliárd dollár még nem befolyt jövedelme van.

A hardver-eladások 1 százalékkal 5,8 milliárd dollárra csökkentek. A legnagyobb mértékben a csúcskategóriás eServer zSeries mainframe számítógépek eladásai estek vissza, ugyanis a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt az ügyfelek elhalasztják a vásárlást, valamint az új, T-Rex kódnevű konfoiguráció megjelenésére várnak. A T-Rex várhatóan a második negyedév végén jelenik meg a piacon.

A szoftver-eladások 8 százalékkal 3,1 milliárd dollárra növekedtek. Elsősorban az e-kereskedelmi "middleware" termékek szerepeltek kitűnően, mint például a DB2 és a WebSphere. A Lotus és Tivoli szoftverek eladása azonban 1, illetve 12 százalékkal visszaesett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról