Szerző: Barna József

2003. március 05. 18:44:17

A Cray megemelte éves előrejelzését

A Cray tegnap megemelte az idei pénzügyi évre vonatkozó előrejelzéseit. A szuperszámítógépeket gyártó és forgalmazó vállalat a Cray X1 architektúra iránti vártnál élénkebb érdeklődésnek köszönhetően számít magasabb árbevételre.

[HWSW] A Cray tegnap megemelte az idei pénzügyi évre vonatkozó előrejelzéseit. A szuperszámítógépeket gyártó és forgalmazó vállalat a Cray X1 architektúra iránti vártnál élénkebb érdeklődésnek köszönhetően számít magasabb árbevételre.

A Cray elnök-vezérigazgatója, Jim Rottsolk elmondta, hogy 2003-ban a vállalat immár legalább 220 millió dolláros árbevételre számít. Január végén, a negyedik negyedéves és éves eredmények közzétételekor a cég még "legalább 200 millió dolláros" forgalmat jelzett előre az idei pénzügyi évre. A nyereség várhatóan a korábbi 5-10 százalékos sáv felső határához közel alakul majd, tette hozzá Rottsolk. A cég az összes árbevétel százalékában adta meg profitvárakozásait.


A novemberben bejelentett Cray X1

"Rekordmennyiségű, 100 millió dollárt is meghaladó értékű megrendelést könyveltünk el az első negyedév során, így hiszünk abban, hogy elérhetjük a megemelt bevételeket az idén. A Cray X1 forgalmazása ütemterv szerint halad: az Oak Ridge National Laboratory számára még ebben a hónapban megkezdődik a 30 millió dollár értékű rendszerek kiszállítása" -- hangsúlyozta a vállalatvezető.

A tavalyi pénzügyi évben a vállalat 155,1 millió dolláros árbevételt ért el, ami 16 százalékos növekedés a 2001-ben realizált 133,6 millió dollárhoz képest. Az éves nyereség 5,4 millió dollárt, részvényenként 10 centet tett ki, míg a korábbi évben 35,2 millió dolláros, részvényenként 87 centes veszteségről volt kénytelen beszámolni a cég.

A hír hatására a Cray részvényárfolyama jelentősen emelkedett. A vállalat papírjai hírünk írásának idején 6,20 százalékkal a tegnapi záróérték felett 7,02 dolláron álltak.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 05:28

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.