:

Szerző: Vörös Péter

2003. január 30. 13:24

Az Electronic Arts rendkívül jó eredményekkel zárta harmadik pénzügyi negyedévét

[WSJ] A világ legnagyobb független játékkiadója, az Electronic Arts rendkívül jó eredményekkel zárta december 31-én véget ért, harmadik pénzügyi negyedévét: a nettó nyereség 89 százalékkal emelkedett és a forgalom is magasabb volt a várakozásoknál.

[WSJ] A világ legnagyobb független játékkiadója, az Electronic Arts rendkívül jó eredményekkel zárta december 31-én véget ért, harmadik pénzügyi negyedévét: a nettó nyereség 89 százalékkal emelkedett és a forgalom is magasabb volt a várakozásoknál.

A cég szerdán a tőzsdezárás után jelentette be, hogy a harmadik pénzügyi negyedévben a nettó nyereség 250,2 millió dollár (részvényenként 1,69 dollár) volt, szemben az előző év hasonló időszakában elért 132,3 millió dolláros (részvényenként 92 centes) nyereséggel. A forgalom 48 százalékkal 1,23 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 832,9 millió dollárról.

Amikor a cég októberben bejelentette második pénzügyi negyedéves eredményeit, az Electronic Arts 1,08-1,18 milliárd dolláros forgalomra és részvényenként 1,52-1,60 dolláros nyereségre számított. A Thomson First Call által megkérdezett elemzők 1,13 milliárd dolláros forgalmat és részvényenként 1,57 centes nyereséget vártak.

"Történelmi eredményeket ért el a cég az ünnepi szezonban" -- mondta Larry Probst, a cég elnök-vezérigazgatója. "Az Electronic Arts az első független játékkiadó, amely több mint 1 milliárd dolláros forgalmat ért el egy negyedévben. Globális fejlesztési és kiadási szervezeteink soha nem voltak erősebbek, mint most."

Észak-Amerikában a forgalom 36 százalékkal 696 millió dollárra emelkedett, míg az európai eladások 68 százalékkal 471 millió dollárra nőttek.

Az NPD Group piackutató vállalat szerint az USA-ban az Electronic Arts adott ki a 10 legnépszerűbb Sony PlayStation 2 játék közül ötöt, míg a 10 legnépszerűbb PC-játék közül szintén ötöt. Az Electronic Arts azt is bejelentette, hogy Európában négy olyan játékuk volt, amelyből legalább 1 millió darabot adtak el.

A mostani negyedévet illetően a cég arra számít, hogy a forgalom 420-460 millió dollár, a pro forma nyereség pedig részvényenként 27-35 cent között lesz. A Thomson First Call által megkérdezett elemzők részvényenként 32 centes nyereségre számítanak.

A március 31-én záruló pénzügyi év egészét illetően a cég 2,44-2,48 milliárd dolláros forgalomra és részvényenként 2,37-2,45 dolláros pro forma nyereségre számít. A Wall Street-i elemzők 2,36 milliárd dolláros pénzügyi éves forgalmat és részvényenként 2,31 dolláros nyereséget vártak.

A vállalat azt is közölte, hogy december 17. és január 28. között 82 ezer játékos regisztrálta magát a "The Sims Online" PC-játékra.

Az Electronic Arts volt az egyedüli nagyobb játékkiadó, amely nem tett közzé profitfigyelmeztetést a decemberben véget érő negyedévvel kapcsolatban. (A Take-Two Interactive Software felemelte becslését, de e cég pénzügyi negyedéve januárban ér véget.)

A legtöbb játékkiadó figyelmeztetett, hogy a forgalom a vártnál gyengébben alakul egyrészt a gyenge gazdaság miatt, másrészt azért, mert a kiskereskedelmi cégek korlátozták megrendeléseiket.

Az elemzők egyetértenek abban, hogy az Electronic Arts és a Take-Two Interactive Software megerősödve kerül ki az ünnepi szezonból és a két cég várhatóan növeli piaci részesedését.

Az Electronic Arts részvényárfolyama szerdán 20 centtel (0,39 százalékkal) 50,97 dollárra emelkedett. Azonban a gyorsjelentés nyilvánosságra hozatala után, a tőzsdei zárás utáni kereskedelemben a részvényárfolyam 1,67 dollárral (3,3 százalékkal) 49,30 dollárra esett vissza. Az elmúlt egy évben a részvényárfolyam 47,51-72,44 dollár között volt.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 17:43

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.