Szerző: Bodnár Ádám

2003. január 27. 11:19

Növekedett a Palm OS operációs rendszerre épülő készülékek piaci részesedése

A Palm OS operációs rendszer fejlesztéséért valamint licenceléséért felelős PalmSource Inc. bejelentette, hogy növekedett a Palm OS operációs rendszerre épülő kéziszámítógépek és okostelefonok piaci részesedése.

A Palm OS operációs rendszer fejlesztéséért valamint licenceléséért felelős PalmSource Inc. bejelentette, hogy növekedett a Palm OS operációs rendszerre épülő kéziszámítógépek és okostelefonok piaci részesedése.

Az európai kiskereskedelmi piacon a Palm OS szoftverre épülő készülékek piaci részesedése meredeken emelkedett, az amerikai piacon pedig az erősödő konkurencia ellenére a tavalyi szinten maradt. A Palm OS népszerűsége növekedett az okostelefonok gyártói körében is, ugyanis a világ legnagyobb gyártó közül már három vállalat alkalmazza a Palm OS operációs rendszert.

A GfK Marketing Services felmérése szerint tavaly októberben és novemberben jelentősen növekedett a Palm OS piaci részesedése, ugyanis a gyártók új modelleket dobtak piacra, illetve megkezdték a Palm OS 5 operációs rendszerre épülő készülékek szállítását. Németországban a Palm OS piaci részesedése egy év alatt 50-ről 58 százalékra növekedett, Franciaországban 52-ről 64 százalékra nőtt, az Egyesült Királyságban pedig 42-ről 50 százalékra emelkedett.

A 2002-es ünnepi szezonban az amerikai kiskereskedelmi piacon erősödött a Palm OS konkurenciája, ennek ellenére a Palm OS szoftverre épülő kézigépek megtartották piaci részesedésüket. Az NPD Intelect felmérése szerint decemberben a kiskereskedelemben értékesített kéziszáámítógépek mintegy 80 százaléka volt Palm OS-alapú készülék.

Az IDC által készített felmérés szerint az Egyesült Államokban értékesített okostelefonok piacán a harmadik negyedévben a Palm OS-re épülő készülékek 89 százalékos piaci részesedést szereztek. A világ hat legnagyobb okostelefon-gyártója közül három -- Handspring, Kyocera, Samsung -- alkalmazza a Palm OS szoftvert termékeiben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról