Szerző: Ady Krisztián

2003. január 20. 15:51:40

Az írható DVD-lemezek iránti kereslet továbbra is magasabb lesz a kínálatnál

[DigiTimes] Továbbra is meghaladja majd a kereslet a kínálatot az írható DVD-lemezek piacán -- hozta nyilvánosságra saját kutatásaira alapozva a tajvani Photonics Industry and Technology Development Association (PIDA). Az előrejelzések szerint a piaci igények maradéktalan kiszolgálására idén közel 300 millió írható DVD-lemezre lenne szükség. 2002-ben összesen 120 millió írható DVD-lemezt szállítottak le a gyártók partnereik számára.

[DigiTimes] Továbbra is meghaladja majd a kereslet a kínálatot az írható DVD-lemezek piacán -- hozta nyilvánosságra saját kutatásaira alapozva a tajvani Photonics Industry and Technology Development Association (PIDA). Az előrejelzések szerint a piaci igények maradéktalan kiszolgálására idén közel 300 millió írható DVD-lemezre lenne szükség. 2002-ben összesen 120 millió írható DVD-lemezt szállítottak le a gyártók partnereik számára.

Az írható DVD-lemezek piaca jelentősen növekedhet, akár havi 27 millió lemezre is szükség lehet a második félévtől, miközben már az idei év első hónapjaiban is 16 millió DVD-lemezre tartanának a felhasználók igényt. A megnövekedett kereslet elsősorban a DVD-írók és -médiák árának drasztikus csökkenésére vezethető vissza. A számítások szerint ez a kereslet évi 258 millió darabos igényt jelentene.

Mindeközben az írható CD-lemezek piaca stagnálni látszik, erre az évre csak "minimális" emelkedést jósolnak az elemzők. A 2002-es évben 5,51 milliárd írható CD-lemez talált gazdára, az idei évre pedig 5,83 milliárdos, 320 millióval magasabb eladási adatokat várnak. A CD-lemezeken elérhető csökkenő haszonrés és a túlkínálat miatt a gyártók egyre több gyártósort állítanak át a profitábilisabb DVD-lemezek gyártására.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 23:11

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.