Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Ázsiában többen használják az internetet játékra, mint vásárlásra

Vörös Péter, 2003. január 20. 14:04
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[CNET] Az IDC piackutató cég legújabb felmérése szerint az ázsiai/csendes-óceáni régióban 2002-ben többen használták az internetet játékokhoz, mint vásárláshoz. A tanulmányban hat ázsiai ország több mint 3600 internetfelhasználóját kérdezték meg internetezési szokásaikról.

[CNET] Az IDC piackutató cég legújabb felmérése szerint az ázsiai/csendes-óceáni régióban 2002-ben többen használták az internetet játékokhoz, mint vásárláshoz. A tanulmányban hat ázsiai ország több mint 3600 internetfelhasználóját kérdezték meg internetezési szokásaikról.

Az eredmények azt mutatják, hogy az internetfelhasználás fellendülése különösen Kínában és Malajziában érezhető, ezekben az országokban az online játékosok száma több mint kétszerese az online vásárlókénak. Kínában például a megkérdezettek 43 százaléka játszik valamilyen rendszerességgel internetes játékokat, míg a netet vásárlásra mindössze 16 százalék használja.

A változó időket tükrözik a dél-koreai, szingapúri, hongkongi és indiai eredmények is. A felmérésben részt vevő országok közül Indiában a legalacsonyabb az internetfelhasználás penetrációja, itt 15 százalék nyilatkozott online játékfelhasználásról és 13 százalék említett online vásárlást.

"A múlt évben az online játékipar a fejlődés kezdeti fázisa után érettebb szintre lépett" -- mondta Chin Jun Fwu, az IDC Asia-Pacific szoftverkutatási elemzője. "Rendkívüli mérföldkő, hogy az online játékosok száma ugyanabban az évben több országban is meghaladta az online vásárlók számát."

Ország
Játék
Vásárlás
Dél-Korea
50%
43%
Kína
43%
16%
Szingapúr
39%
25%
Hongkong
35%
19%
Malajzia
29%
11%
India
15%
13%
Forrás: IDC Asia-Pacific

Bár az internetes játékok szédületes ütemű növekedése nagyrészt a többjátékos programok népszerűségének köszönhető, az IDC szerint egyre népszerűbbek a könnyen játszható, családorientált online játékok, amelyek különböző korcsoportokhoz szólnak.

Az online játékok továbbra is főleg a férfiak/fiúk között népszerűek, de a különbségek egyre csökkennek e téren: Malajziában az online játékosok 48 százaléka nő/leány, Szingapúrban ez az arány 47 százalék, Dél-Koreában pedig 36,5 százalék.

"A tanulmány megerősítette, hogy az online játékok rendkívüli mértékben elősegítik a szélessávú internetezés elterjedését" -- mondta Chin. "Az olyan érettebb piacokon, mint Dél-Korea, Hongkong, Szingapúr és Tajvan, a broadband penetráció különösen magas az online játékosok között."

(Megj.: Bár a hír távolról érkezett, úgy vélem, hogy releváns lehet az itthoni viszonyokra is. Ugyan nálunk az online vásárlások eddig messze nem voltak népszerűek, ezért az online játékoknak nem volt nehéz megelőzni az előbbit, az feltétlenül igaz, hogy az internetes játékok terjedése egyenesen arányos a broadband térnyerésével.

Az online játékok nemek szerinti eloszlása is valószínűleg kezd kiegyenlítődni hazánkban, bár vélhetően e téren is van még javítanivalónk. A legfontosabb teendő itthon talán mégsem e téren van, hanem az internet-hozzáférés mind szélesebb körben történő elterjesztését illetően. Az egyre növekvő "torta" különböző szeleteinek egymáshoz való aránya pedig legyen a jövő gondja.)