:

Szerző: Vörös Péter

2002. december 27. 11:56

Múlt héten 1,9 milliárd dollár volt az amerikai online kiskereskedelmi cégek forgalma

[IDG, WSJ] A comScore Networks piackutató cég szerint a karácsony előtti héten a fogyasztók 1,9 milliárd dollárt költöttek el az amerikai online kiskereskedelmi boltokban, ez 19 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az online fogyasztásra specializálódott piackutató vállalat közölte, hogy a nem utazási jellegű termékek és szolgáltatások eladásai 18 százalékkal 1,4 milliárd dollárra emelkedtek, míg az utazási kiadások 21 százalékkal 474 millió dollárra nőttek.

[IDG, WSJ] A comScore Networks piackutató cég szerint a karácsony előtti héten a fogyasztók 1,9 milliárd dollárt költöttek el az amerikai online kiskereskedelmi boltokban, ez 19 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az online fogyasztásra specializálódott piackutató vállalat közölte, hogy a nem utazási jellegű termékek és szolgáltatások eladásai 18 százalékkal 1,4 milliárd dollárra emelkedtek, míg az utazási kiadások 21 százalékkal 474 millió dollárra nőttek.

A comScore Networks adatai szerint a november 1-december 20 közötti időszakban az online forgalom egésze elérte a 12,6 milliárd dollárt, ez 29 százalékos növekedés a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva. Ebből a nem utazási jellegű eladások 8,5 milliárd dollárt tettek ki, ez 23 százalékos növekedést jelent, míg az utazási kiadások 4,1 milliárd dollárra rúgtak, ez 51 százalékos emelkedés a tavalyi hasonló időszakhoz képest (akkor természetesen a szeptember 11-i események jelentősen csökkentették az utazókedvet).

A piackutató vállalat azt is kiemelte, hogy a negyedik negyedéves, nem utazási jellegű online eladások (december 20-ig 12,1 milliárd dollár) megközelítik a cég 13,8 milliárd dolláros előrejelzését. A Reston (Virginia) központú comScore adatai több mint 50 ezer Web-hely és 1,5 millió fogyasztó bevásárlásain alapulnak.

A számítógép hardver eladások tették kis a legnagyobb termékcsoportot az online eladásokon belül, november 1 és december 20 között ezek 1,63 milliárd dollárt tettek ki -- ennek ellenére ez 1 százalékos csökkenést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. A második helyen a ruházati cikkek álltak 1,46 milliárd dolláros forgalommal, ez 31 százalékos növekedést jelent 2001 hasonló időszakához képest.

A bútorok és háztartási berendezések eladásai 75 százalékkal emelkedtek. Természetesen jelentős volt a játékok online forgalma is: ez 396 millió dollárt ért el, ami 61 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. A sport és fitness termékek eladásai szintén gyorsan emelkedtek: az idei 233 millió dollár 54 százalékos növekedést jelentett. A fogyasztási elektronikai cikkek eladásai meghaladták az 1 milliárd dollárt, ez 21 százalékos emelkedést jelent.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 10:04

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.