:

Szerző: Vörös Péter

2002. december 23. 11:30

Az Overture megállapodást kötött a Freeserve-vel és a Wanadoo-val

[WSJ] Az Overture Services bejelentette, hogy megállapodást kötött két vezető európai internetszolgáltatóval, a brit Freeserve-vel és a francia Wanadoo-val. A lépés része az online keresőmotorjáról ismert amerikai cég azon tervének, hogy agresszívan lépjen fel az európai piacon és növelje nemzetközi eladásait.

[WSJ] Az Overture Services bejelentette, hogy megállapodást kötött két vezető európai internetszolgáltatóval, a brit Freeserve-vel és a francia Wanadoo-val. A lépés része az online keresőmotorjáról ismert amerikai cég azon tervének, hogy agresszívan lépjen fel az európai piacon és növelje nemzetközi eladásait.

A Pasadena (Kalifornia) központú cég közölte, hogy legalább további két évvel meghosszabbította kizárólagos keresőoldal megállapodását a Freeserve-vel, Nagy-Britannia legnagyobb internetszolgáltatójával. Ugyanakkor a cég hasonló megállapodást kötött a Freeserve új anyavállalatával, a Wanadoo-val, amely a France Telecom leányvállalata és Franciaország legnagyobb internetszolgáltatója. Az Overture nem tette közzé a megállapodások pénzügyi feltételeit.

Az Overture 2000 novembere óta szolgáltatja a keresőmotort a Freeserve immár 2,5 millió brit felhasználója számára. A többek között a Voila portálról ismert Wanadoo-nak 8 millió felhasználója és havonta 20 millió látogatója van.

A megállapodások fontos győzelmet jelentenek a Google és a londoni Espotting Mediával szemben, közölte az Overture. A cég így megtartja 82 százalékos penetrációját a brit internetfelhasználók között, míg Franciaországban (ahol szeptemberben jelent meg a vállalat) 76 százalékról 89 százalékra emelkedik az Overture részesedése.

"Lényegében az összes kulcsfontosságú partnerrel sikerült megállapodást kötnünk Európában" -- mondta Johannes Larcher, az Overture International vezérigazgatója. "Európai partnereink gyorsan megértették és megtanulták, hogy a Google nem partnerük, hanem vetélytársuk: a Google báránybőrbe bújt farkas."

Larcher szerint nemcsak arról van szó, hogy a Google forgalmat von el a partner internetszolgáltatóktól és portáloktól, hanem arról is, hogy a Google üzleti stratégiája azt mutatja, hogy a jövőben más téren is közvetlenül versenyez azokkal. A Google az utóbbi időben jelentős erőfeszítéseket tett az alaptevékenységnek számító webkereső üzletág diverzifikálására, két hete például elindította a froogle.google.com vásárlási weboldalt, szeptemberben pedig hírszolgáltatást vezetett be.

Az Overture agresszívan lép fel Európában, amely a cég második legfontosabb piaca az USA után. A nemzetközi terjeszkedési terv célja az, hogy 2004-re a teljes forgalom 10 százaléka származzon a nemzetközi eladásokból.

Európa három legnagyobb piaca Nagy-Britannia, Franciaország és Németország, az Overture kapcsolatai révén mindhárom piacon az internetfelhasználók több mint 80 százalékát éri el. Az európai piacon a Freeserve-ön és a Wanadoo-n kívül olyan partnerei vannak még a cégnek, mint a Microsoft MSN, a Terra Lycos S.A. Lycos Europe és számos helyi vállalat. Az Overture december 4-én indította el szolgáltatását Japánban, ahol az együttműködések eredményeként a vállalat penetrációs hányada eléri a 87 százalékot.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 24. 19:08

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.