Szerző: Ady Krisztián

2002. december 11. 22:01

Az IBM is belép az IP-telefon piacra

[News.com] Újabb területen próbálja öregbíteni hírnevét az IBM: mai sajtóközleménye szerint a Cisco Systems-től és az Avaya-tól származó berendezésekre építve interneten keresztüli, úgynevezett IP-telefonálást lehetővé tévő rendszereket fog telepíteni, értékesíteni.

[News.com] Újabb területen próbálja öregbíteni hírnevét az IBM: mai sajtóközleménye szerint a Cisco Systems-től és az Avaya-tól származó berendezésekre építve interneten keresztüli, úgynevezett IP-telefonálást lehetővé tévő rendszereket fog telepíteni, értékesíteni.

Az IBM az ehhez szükséges berendezéseket az előbb említett két szövetségesétől szerzi be, a cég csupán a rendszerek telepítését és menedzselését végzi. Az IBM még újonc ezen a piacon, ahol az Electronic Data Systems, Hewlett-Packard és egyéb nevesebb vállalatok már egy rövid ideje próbálgatják szárnyaikat.

Az IP-telefonok az Internetet használják közvetítő közegként a hagyományos telekommunikációs vonalak helyett vagy mellett, s hang-alapú beszélgetést, fax- és üzenetküldési szolgáltatásokat nyújtanak. Az előfizető jóval kedvezőbb percdíjakért telefonálhat például külföldre vagy településen kívüli helységekbe.

Ugyanakkor ezek az eszközök még nem teljesen kiforrottak, néha inkompatibilitás és egyéb problémák léphetnek fel. Ráadásul a szükséges berendezések sem olcsók, a hagyományos telefonrendszereknek körülbelül háromszorosába kerülnek az IP-telefonálást lehetővé tévő rendszerek, így ebbe a technológiába beruházni egyelőre csak közepes vagy nagy cégeknek érheti meg igazán.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról