Szerző: Barna József

2002. december 11. 11:39

JEITA: jövőre közel tíz százalékkal nő a mobiltelefonok piaca

A Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) által ma kiadott jelentés szerint az idei 2,1 százalékos emelkedés után jövőre további 9,7 százalékkal növekszik a mobiltelefonok piaca. A szakmai szervezet egyben úgy látja, hogy az immár két éve kétszámjegyű százalékos visszaeséstől sújtott japán piac is növekedésnek indul.

A Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) által ma kiadott jelentés szerint az idei 2,1 százalékos emelkedés után jövőre további 9,7 százalékkal növekszik a mobiltelefonok piaca. A szakmai szervezet egyben úgy látja, hogy az immár két éve kétszámjegyű százalékos visszaeséstől sújtott japán piac is növekedésnek indul.

A JEITA jelentése a prognosztizált növekedés okaiként a világgazdaság fokozatos magára találását, a digitális kamerával felszerelt mobiltelefonok népszerűségét és a gazdagabb szolgáltatásokat kínáló új technológiák elterjedését nevezi meg. A szervezet becslése szerint 2003-ban 434,5 millió készülék talál gazdára, szemben az idei évre jósolt 396,1 millióval. Ez az előrejelzése megfelel a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártójának számító Nokia prognózisának: a finn vállalat szintén körülbelül 10 százalékos piacbővülésre számít.

A JEITA jelentése szerint tovább a japán piacon (amely egyben a világ harmadik legnagyobb mobilpiaca) jövőre 42 millió készüléket értékesítenek, szemben az idei 41,2 millióval. Ez 2 százalékos növekedést jelentene az évek óta tartó visszaesés után. A japán piac tavaly 16,7 százalékkal, míg idén 12,7 százalékkal esett vissza.

Jövőre is Kína lesz a világ legnagyobb mobilpiaca 109 millió készülékre becsült forgalommal (ami 19,7 százalékos éves növekedést jelent), míg a második helyen az Egyesült Államok áll majd 46 millió készülékkel (ami 7,8 százalékos növekedésnek felel meg) -- írja a jelentés. A JEITA a globális piacra vonatkozó előrejelzései a naptári évre, míg a japán piacra vonatkozók az áprilisban kezdődő üzleti évre szólnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról