Szerző: Vörös Péter

2002. november 26. 16:34

Japánban népszerű a digitális kamerával felszerelt mobiltelefon

Az NTT DoCoMo, Japán legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója ma bejelentette, hogy immár több mint 3 millió felhasználójának van digitális kamerával felszerelt mobiltelefonja. Ezeket a készülékeket csupán júniusban kezdte el árulni a cég, ami jól mutatja, hogy az egyébként telítődő piacon is lehet jelentős sikereket elérni.

Az NTT DoCoMo, Japán legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója ma bejelentette, hogy immár több mint 3 millió felhasználójának van digitális kamerával felszerelt mobiltelefonja. Ezeket a készülékeket csupán júniusban kezdte el árulni a cég, ami jól mutatja, hogy az egyébként telítődő piacon is lehet jelentős sikereket elérni.

A beépített digitális kamerával ellátott mobiltelefonok a szigetország legnépszerűbb távközlési trendjévé váltak, megelőzve a mobil internetezést. A DoCoMo 42 millió előfizetője közül mintegy 7 százaléknak van ilyen készüléke.

Az új technológia -- amelynek révén a felhasználók fényképeket készíthetnek és azokat e-mailben vagy MMS-ben elküldhetik -- sok mobiltelefon-felhasználót győzött meg arról, hogy itt az ideje lecserélni meglévő készüléküket.

Ez természetesen jó hír az olyan mobiltelefon-gyártóknak, mint például a Sharp, mivel a korábban igen élénk mobiltelefon-piac szinte teljesen telítődött. A Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) adatai szerint szeptemberben 38,8 százalékkal 2,857 millió darabra csökkentek a mobiltelefon-eladások a felkelő nap országában az előző év hasonló időszakához képest.

A csökkenő trend immár 16 hónapja tart a világ harmadik legnagyobb mobiltelefon-piacán. A JEITA azt is közölte, hogy a 2002-es első pénzügyi félévben (április-szeptember) a mobiltelefon-forgalom 20,332 millió darab volt, ami 23,2 százalékos visszaesés az előző év hasonló időszakához képest.

A J-Phone, japán harmadik legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója és a digitális kamerával felszerelt mobiltelefonok úttörője októberben közölte, hogy az ilyen készüléket használó előfizetőinek száma meghaladta a hétmilliót, ez a cég felhasználóinak több mint felét jelenti.

A Japan Telecom Holdings és brit anyavállalata, a Vodafone irányítása alatt álló J-Phone 2000 végén kezdte el a digitális kamerável szerelt mobiltelefonok értékesítését a Sharppal együttműködve.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról