:

Szerző: Vörös Péter

2002. november 26. 08:43

Az internetes cégek a reklámbevételek emelkedésére számítanak

A globális reklámpiac hanyatlása és a gazdasági lassulás igen érzékenyen érinti az internetes vállalatokat. Hétfőn a vezető internetes cégek arról számoltak be, hogy megkétszerezik erőfeszítéseiket annak érdekében, hogy növeljék az online hirdetési forgalmat.

A globális reklámpiac hanyatlása és a gazdasági lassulás igen érzékenyen érinti az internetes vállalatokat. Hétfőn a vezető internetes cégek arról számoltak be, hogy megkétszerezik erőfeszítéseiket annak érdekében, hogy növeljék az online hirdetési forgalmat.

A több mint 80 médiavállalatot, többek között a Yahoo-t, a Microsoft-féle MSN-t és a Freeserve-öt magában foglaló Interactive Advertising Bureau (Interaktív Reklámiroda) brit divíziója (IAB UK) hétfőn egy új oktatási tervről számolt be, amelynek az a célja, hogy az online hirdetési szektor Nagy-Britanniában elérje a 300 millió fontot (474,5 millió dollárt) 2004-re.

A csoport feladata igen nehéz, mivel az online hirdetések növekedése jelentősen visszaesett azóta, hogy a dot-com lufi kipukkant. A hirdetések jelentik az internetes vállalatok jelentős részének fő bevételi forrását, és a visszaesés azt jelenti, hogy éppen a legaktívabb hirdetők távoztak a piacról.

Tavaly az IAB UK megháromszorozta költségvetését, amely megközelíti az 1 millió fontot (1,58 millió dollárt). Az iroda most azt tervezi, hogy felerősíti marketing erőfeszítéseit és arra próbálja oktatni a reklámügynökségeket és a reklámozókat, hogy hogyan segíthet ez a médium a vállalatoknak a termékeik és szolgáltatásaik értékesítésében.

A spanyol és norvég IAB részlegek szintén növelik erőfeszítéseiket az új hirdetők megszerzése érdekében.

"Ez a piac az összes reklámkiadások alig több mint egy százalékát teszi ki, de a közönségpenetráció szempontjából ennél sokkal nagyobb a szerepe" -- mondta Danny Meadows-Klue, az IAB UK elnöke. "Ezt a médiumot a szélesebb hirdető közösség alig használja ki. Mi ezen szeretnénk változtatni."

A visszaesés egy részét ellensúlyozta az autóipar, valamint az utazási és a pénzügyi szolgáltató szektor belépése a piacra, de sok nagy offline hirdető szektor (pl. az üdítőitalgyártó cégek és a gyorsétterem-láncok) egyelőre vár a belépéssel.

A hirdetők és a reklámügynökségeik azt mondják, hogy azért haboznak nagyobb összeget költeni az internetes hirdetésekre, mert nem lehetnek biztosak abban, hogy a fogyasztók megnézik a hirdetéseket és nem csak tovább klikkelnek.

Meadows-Klue elmondta, hogy az IAB a hirdetőkkel és a reklámügynökségekkel meg fogja beszélni a hatékony reklámkampányokról készített esettanulmányokat. Példának felhozta azt a nemrégiben lezajlott online reklámkampányt, amelyben a British Airways naponta 2,8 millió fogyasztót ért el a Yahoo és más portálokon futtatott reklámok révén.

"Ez van olyan jó, mint a TV" -- mondta Meadows-Klue, aki azt is hozzátette, hogy a neheze még hátravan: meggyőzni a hirdetőket arról, hogy ők is így véljék ezt.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 22:26

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.