Szerző: Vörös Péter

2002. november 25. 08:12

Emelkedtek az online kiskereskedelmi eladások az USA-ban

A harmadik negyedévben az amerikai online kiskereskedelmi forgalom emelkedett, és a 2001 első negyedéve óta a legjobb teljesítmény nyújtotta, közölte az amerikai kereskedelmi minisztérium.

A harmadik negyedévben az amerikai online kiskereskedelmi forgalom emelkedett, és a 2001 első negyedéve óta a legjobb teljesítmény nyújtotta, közölte az amerikai kereskedelmi minisztérium.

Az e-kereskedelmi trendekről szóló negyedévenkénti jelentésében a minisztérium közölte, hogy az online eladások 7,8 százalékkal 11,06 milliárd dollárra emelkedtek az előző negyedévhez képest. Az előző év hasonló időszakához képest a növekedés 34,3 százalék volt, ez a legnagyobb emelkedés a 2001 első negyedévében elért 42 százalék óta.

A minisztérium által közzétett gazdasági mutatók nagy többségével ellentétben a most közzétett adatokat nem korrigálták a szezonális vagy egyéb ingadozásoknak megfelelően, emiatt azok használhatósága némileg korlátozott. A minisztérium mindössze 1999 vége óta teszi közzé az e-kereskedelmi eladásokat.

Az online kiskereskedelmi forgalom aránya az összes kiskereskedelmi eladásokon belül továbbra is kicsi, mindössze 1,3 százalék volt a harmadik negyedévben, bár ez némi növekedést jelent az első negyedévben elért 1,2 százalékhoz képest.

A szakértők arra számítanak, hogy az eddigi trendeknek megfelelően ez az arány folyamatosan emelkedni fog, mivel az online eladások gyorsabban nőnek, mint a hagyományos kiskereskedelmi forgalom. Az e-kereskedelmi eladások 7,8 százalékos emelkedésével szemben a hagyományos kiskereskedelmi forgalom mindössze 0,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.

A kereskedelmi minisztérium jelentése mintegy 11 ezer kiskereskedelmi cég felmérésén alapul, azonban nem terjed ki egyes népszerű online szolgáltatásokra, mint pl. a repülőjegy- és koncertjegy-vásárlás, valamint az online bróker tevékenységek. A minisztérium a következőképpen definiálja az e-kereskedelmet: termékek és szolgáltatások értékesítése az interneten vagy más elektronikus hálózaton, illetve e-mailen keresztül -- a fizetésnek nem kell online módon történnie.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról