Szerző: Bodnár Ádám

2002. november 11. 14:42

A Dell növelte fölényét a munkaállomások piacán

Sorozatban a második negyedévben növekedett az eladott munkaállomások száma -- derül ki a Gartner Dataquest ma közzétett felméréséből. A harmadik negyedévben világszerte 367 ezer munkaállomást adtak el, amely 6,5 százalékkal magasabb a tavalyi harmadik negyedéves szintnél és 1,8 százalékkal több a második negyedévnél. Az idei második negyedévben szintén nőtt az eladott munkaállomások száma, előtte azonban öt negyedéven át folyamatosan csökkent.

Sorozatban a második negyedévben növekedett az eladott munkaállomások száma -- derül ki a Gartner Dataquest ma közzétett felméréséből. A harmadik negyedévben világszerte 367 ezer munkaállomást adtak el, amely 6,5 százalékkal magasabb a tavalyi harmadik negyedéves szintnél és 1,8 százalékkal több a második negyedévnél. Az idei második negyedévben szintén nőtt az eladott munkaállomások száma, előtte azonban öt negyedéven át folyamatosan csökkent.

"A harmadik negyedéves eladások sehol sincsenek a 2000-es rekordszinthez képest, de a legkisebb mértékű növekedés is jó előjel" -- mondta Pia Rieppo, a Gartner Dataquest vezető elemzője. "Mivel ez sorozatban csak a második negyedév, amikor növekedést tapasztaltunk, egyelőre nem mondanánk, hogy a munkaállomás-piac teljesen magára talált volna. A gazdasági környezet továbbra is kedvezőtlen, az IT vezetők elhalasztják a beszerzéseket és továbbra sincs áttörést jelentő új technológia a piacon."

A Dell növelte előnyét a piac többi szereplőjével szemben, a vállalat piaci részesedése meghaladta a 40 százalékot. A második helyet a HP (22,1%) szerezte meg, míg az IBM (15,3%) megelőzte a Sunt (14,4%). A tavalyi harmadik negyedévben a Dell részesedése 33,4 százalék volt, a HP 26,2 százalékot, a Sun 17 százalékot, az IBM pedig 13,4 százalékot szerzett.

A Gartner elemzői rámutattak, hogy a Dell úgy tudta növelni piaci részesedését, hogy mindössze háromféle munkaállomás szerepel a kínálatában. "Más vállalatok ugyan segítenek ügyfeleiknek a régebbi architektúrákról átállni az újakra, vagy hogy megoldják a kompatibilitási problémákat, de ez rengeteg időbe és pénzbe kerül. A Dell egyszerű és árközpontú megközelítése a jelenlegi piaci környezetben egyértelműen sikeresnek bizonyult" -- mondta Rieppo.

a címlapról

VISION

0

Olcsóbb Vision Pro-ra fekszik rá az Apple

2024. június 19. 13:00

A második generációs eszköz fejlesztése helyett egy alacsonyabb árkategóriára lövő hardverre összpontosít az almás cég, ami 2025-ben jelenhet meg.