:

Szerző: Vörös Péter

2002. november 11. 09:50

Az Amazon.com immár ruhákat is árul

Az Amazon.com bejelentette, hogy megnyitotta legújabb áruházát, "amelyben" ruhákat, cipőket és egyéb kellékeket árulnak. Az e-kereskedelmi cég így egy lépéssel közelebb került ahhoz a céljához, hogy mindent áruljanak online ügyfeleik számára.

Az új, online ruházati áruházat egy hétig tesztelte élesben a vállalat, a bemutató pedig éppen időben történt az ünnepi szezonra. Ez egyébként az idén a második döntő fontosságú áruházmegnyitó, miután a cég szeptemberben kezdte el az Office Depot irodai termékeinek értékesítését.

"Tudomásunk szerint az összes ügyfelünk hord ruhát" -- jegyezte meg tréfálkozva Jason Kilar, a globális szoftveralkalmazások üzletágának alelnöke utalva arra, hogy minden Amazon vásárlónak szüksége van ruházati cikkekre, és a webes kiskereskedelmi óriáscég lehet a legjobb hely a vásárlásra.

Jeff Bezos, az Amazon elnök-vezérigazgatója másfél hete megjegyezte, hogy az új áruházon már egy éve dolgozott a cég, amely eddig főként könyvekkel, zenével, videókkal, konyhaedényekkel és elektronikai cikkekkel foglalkozott.

Az áruház megnyitója éppen időben történik az amerikai ünnepi szezon kezdése előtt, márpedig ez kulcsfontosságú időszak az internetes és a hagyományos kiskereskedelmi cégek számára egyaránt. Bezos úgy nyilatkozott, hogy "óvatosan optimista" az ünnepi vásárlási kilátásokkal kapcsolatban.

Az elemzők szerint az új áruház kulcsfontosságú helyet tölthet be az Amazon kínálatában, és a bemutatkozás nem is jöhetne jobb időben. A ruházati cikkek a harmadik legnépszerűbb online értékesítési kategóriát alkotják.

Az új áruházban többek között a következő márkájú cikkeket fogják árulni: Adidas, Birkenstock, EddieBauer, Gap, Hugo Boss, Levi's, Nike, Oshkosh B'Gosh, Quicksilver, Polo Ralph Lauren, Timberland és Tommy Hilfiger. Kilar azt is közölte, hogy lesznek olyan árucikkek is, amelyeket a gyártók csak online értékesítik.

A Seattle-i központú Amazon közölte, hogy a tesztidőszak első néhány napjában 14 487 inget, 1843 kabátot, 2712 pulóvert, 3254 pár cipőt és 3287 fehérneműt adtak el.

Az új értékesítési csatorna révén a ruhagyártók (amelyek közül sokan működtetnek saját webáruházat) bővíthetik eladási lehetőségeiket egy olyan időszakban, amikor komoly nehézségekkel kell megküzdeniük a lassuló gazdaság és az alacsonyabb hirdetési költségvetések miatt.

Bezos elmondta, hogy az Amazon 15 hónapja alkalmazott, folyamatos árcsökkentési stratégiája kedvező visszhangra talált a vásárlóknál, akiket érzékenyen érint a nehéz gazdasági helyzet. Az Amazon egyúttal azt is közölte, hogy azok a vásárlók, akik minimum 50 dollárt költenek az új áruházban, egy 30 dolláros vásárlási utalványt kapnak, amelyet levásárolhatnak az Amazon.com áruházaiban.

Az Amazon szerint az új áruháznak nem lesz érzékelhető rövid távú hatása a cég pénzügyeire.

A cég részvényárfolyama pénteken 39 centtel (2,04%-kal) 19,51 dollárra emelkedett. Az idén a részvényárfolyam eddig 77%-kal emelkedett, az utóbbi egy évben pedig 6,74-20,40 dollár között volt.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 19:59

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.