Szerző: Bodnár Ádám

2002. október 23. 17:08

Tizedik negyedéve veszteséges a Lucent

[AP, WSJ] A telekommunikációs berendezéseket gyártó Lucent Technologies ma hozta nyilvánosságra negyedik pénzügyi negyedéves eredményeit. A vállalat tizedik egymást követő veszteséges negyedévét zárta.

[AP, WSJ] A telekommunikációs berendezéseket gyártó Lucent Technologies ma hozta nyilvánosságra negyedik pénzügyi negyedéves eredményeit. A vállalat tizedik egymást követő veszteséges negyedévét zárta.

A Lucent a szeptember 30-án véget ért negyedik pénzügyi negyedévben 2,81 milliárd dolláros, részvényenként 84 centes nettó veszteséget ért el, szemben a tavalyi év hasonló időszakának 8,8 milliárd dolláros, részvényenként 2,59 dolláros veszteségével. Az egyszeri költségeket nem számolva a vállalat pro forma nettó vesztesége 2,13 milliárd dollárt, részvényenként 64 centet tett ki. Ez pontosan egy centtel kevesebb, mint a Thomson First Call által megkérdezett elemzők prognózisa. Az elemzők a negyedik negyedév során kétszer is meredeken csökkentették a Lucenttel kapcsolatos várakozásaikat, miután a vállalat két alkalommal tett közzé profitfigyelmeztetést.

A Lucent negyedéves árbevétele 2,28 milliárd dollárra csökkent a tavalyi év hasonló időszakának 5,16 milliárd dolláros árbevételéhez képest. Az előző, harmadik negyedévben a vállalat 2,95 milliárd dolláros forgalom mellett 6,4 milliárd dolláros, részvényenként 1,88 dolláros veszteséget realizált.

A vállalat éves nettó vesztesége 11,8 milliárd dollárt, részvényként 3,51 dollárt tett ki. Az egyszeri költségeket nem számítva az éves nettó veszteség 9,9 milliárd dollárra, részvényenként 2,95 dollárra rúgott. A tavalyi évben a pro forma veszteség 5,1 milliárd dollár, részvényenként 1,50 dollár volt.

A lehangoló eredmények kapcsán Patricia Russo, a cég elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat elsődleges célja, hogy a 2003-as pénzügyi év végére nyereségessé váljon. Ennek érdekében a vállalat tovább folytatja költségcsökkentő intézkedéseit, amelyek célja, hogy a negyedéves nyereségküszöböt 2,5 milliárd dolláros árbevétel alá csökkentse.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról