Szerző: Bodnár Ádám

2002. október 17. 17:54

A Belügyminisztérium lesz az önkormányzatok e-aláírás-hitelesítője

Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium és a Belügyminisztérium együttműködést kezd az e-közigazgatás kiépítése érdekében. Az erről szóló együttműködési megállapodást Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter és Lamperth Mónika belügyminiszter ismertetette és írta alá.

[HWSW] Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium és a Belügyminisztérium együttműködést kezd az e-közigazgatás kiépítése érdekében. Az erről szóló együttműködési megállapodást Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter és Lamperth Mónika belügyminiszter ismertetette és írta alá.

A két fél kiemelt céljának tekinti a tudás alapú információs társadalom és a szolgáltató közigazgatás kialakítását, ezen belül a közigazgatás hatékonyságának javítását. A megállapodás értelmében a két minisztérium együttműködik az e-közigazgatás mielőbbi kiépítése érdekében, a közigazgatáson belüli elektronikus kapcsolattartás elterjesztésében, fejlesztésében, különösen nagy hangsúlyt fektetve az elektronikus aláírás alkalmazási feltételeinek megteremtésére.

A két minisztérium együtt kíván működni annak a feltételrendszernek a kidolgozásában, amely lehetővé teszi az önkormányzatok számára az e-közigazgatás bevezetését. Ennek keretében olyan pályázatok kerülnek kiírásra, amelyek támogatják a települések internet-elérését, az önkormányzatok számítógépekkel és alkalmazásokkal való ellátását.

Az együttműködés első fejezeteként az önkormányzatok számára az IHM nyilvános pályázat keretében számítógépet, illetve internet-elérést biztosító eszközt juttat. Biztosítja az önkormányzatok részére a tanúsítványok biztonságos tárolására alkalmas intelligens kártyákat, valamint a kártyaleolvasókat. Gondoskodik a BM által biztosított közigazgatást támogató programok eljuttatásáról az önkormányzatokhoz.

Az elektronikus aláírás projekt keretében az IHM egyszeri eszközjuttatás formájában 2002. évben (legfeljebb 350 millió forint eszközhatárig) eszközök beszerzésével és átadásával segíti a BM által létrehozandó, az elektronikus aláírás használatához szükséges tanúsító központ kialakítását. A BM megfelelő objektumot biztosít a tanúsító központ kialakításához, díjtalanul megszemélyesít minden önkormányzat részére legalább 1 kártyát, kiadja a hozzájuk tartozó kulcsokat az önkormányzatok részére, valamint tanúsítvány és behívás ellenőrzési rendszert működtet.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról