:

Szerző: Bodnár Ádám

2002. október 10. 15:19

A Yahoo a várakozásoknál jobb negyedévet zárt

Terry Semel
Terry Semel
[Bloomberg, CNET, Wall Street Journal] A Yahoo szerdán bejelentette, hogy nettó nyereséget ért el a harmadik negyedévben, részben annak köszönhetően, hogy forgalma 50%-kal emelkedett.

A vállalat közölte, hogy a harmadik negyedévben a nettó nyereség 28,9 millió dollár (részvényenként 5 cent), míg a forgalom 248 millió dollár volt. 2001 hasonló időszakában a nettó veszteség 24,1 millió dollár, a forgalom pedig 166 millió dollár volt.

A First Call által megkérdezett elemzők arra számítottak, hogy a cég nyeresége részvényenként 4 cent (nem számítva az egyszeri tételeket), forgalma pedig 239,16 millió dollár lesz.

A kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség (EBITDA) elérte a 60,2 millió dollárt, szemben a tavalyi 6,8 millió dollárral. A cég annak tulajdonítja az EBITDA jelentős emelkedését, hogy nőttek az eladások és csökkentek a költségek. A cash flow pedig mínusz 6,3 millió dollárról plusz 57,3 millió dollárra nőtt.

"Dacára a nagy kihívást jelentő körülményeknek, világos az, hogy a Yahoo jelentős előrelépést tett az egy évvel ezelőtt lefektetett stratégiának és tervnek köszönhetően. Kifizetődni látszanak azok az erőfeszítéseink, amelyeket annak érdekében tettünk, hogy a céget fenntartható, nyereséges növekedési pályára állítsuk" -- mondta Terry Semel, a Yahoo elnök-vezérigazgatója.

A cég három fő üzletágának pénzügyi eredményei a következőképpen alakultak:

  • Marketing szolgáltatások: ez a szakértők által leginkább figyelemmel kísért részleg, mivel ide tartozik a cég hirdetési üzletága. A negyedéves forgalom 22%-kal 147,4 millió dollárra emelkedett. A Yahoo annak tulajdonítja az emelkedést, hogy több forgalom származott a kis- és középvállalatoktól különféle szponzorált keresési szolgáltatásokon keresztül. Ugyanakkor a barterbevételek csökkentek.

  • Díjak és jegyzések: ide tartoznak azok a bevételek, amelyek abból származnak, hogy a cég bizonyos szolgáltatásokért díjat számít fel. Az ilyen jellegű bevételek 124%-kal 83,1 millió dollárra emelkedtek az előző évhez képest. A Yahoo az előző negyedévhez képest 0,5 millió fizetős ügyfelet szerzett, s immár 1,5 millió felhasználó fizet valamilyen Yahoo szolgáltatásért.

  • Tranzakciók: ez a Yahoo e-kereskedelmi üzletága. E részleg forgalma 118%-kal 18,3 millió dollárra nőtt a megnövekedett tranzakciószámnak és a megváltozott árazásnak köszönhetően a cég e-kereskedelmi webhelyén.

A Yahoo egyúttal felemelte a 2002-es forgalom- és EBITDA-előrejelzéseit. A cég immár arra számít, hogy a forgalom 930-955 millió dollár, az EBITDA pedig 190-200 millió dollár lesz az idén. Az előző negyedévben a cég arra számított, hogy az éves forgalom 900-940 millió dollár, az EBITDA pedig 140-165 millió dollár lesz.

A cég tőkeberuházásai az idén 45-50 millió dollár között lesznek, míg az éves amortizáció 90 millió dollár körül várható. A vállalat a következő pénzügyi évvel kapcsolatban is közölt előrejelzést: a Yahoo szerint a forgalom 1,07-1,18 milliárd dollár, míg az EBITDA 250-300 millió dollár között lesz.

A Wall Street-i elemzők egyetértenek abban, hogy kiválóan sikerült a cég negyedéve, de továbbra is aggódnak a cég online hirdetési üzletágával kapcsolatban. Ha figyelmen kívül hagyjuk a Yahoo-Overture megállapodást, akkor a Yahoo hirdetési bevételei csökkentek 2001-hez képest. Ugyanakkor a szakértők egyetértenek abban, hogy ez utóbbi (csökkenő) piacon a Yahoo részesedése emelkedik.

A Yahoo részvényárfolyama Németországban 13%-kal emelkedett a bejelentés hatására. Várhatóan az USA-ban is emelkedik a részvényárfolyam a mai nap folyamán. Az idén a cég részvényárfolyama 44%-kal csökkent.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 09:52

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.