Szerző: Barna József

2002. október 8. 11:20

A Vodafone részvényárfolyama csökkent, miután lassult a cég japán leányvállalatának növekedése

[Bloomberg] A Vodafone Group Plc részvényárfolyama hétfőn 3,75 pennyvel (4,17%-kal) 86,25 pennyre csökkent, miután a cég közölte, hogy szeptemberben lassult a japán leányvállalat előfizetői számának növekedési üteme. A piaci érték alapján a világ legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatójának számító vállalat részvényárfolyama az idén kevesebb mint felére csökkent, míg a benchmarknak számító FTSE 100 index 28%-kal esett vissza.

[Bloomberg] A Vodafone Group Plc részvényárfolyama hétfőn 3,75 pennyvel (4,17%-kal) 86,25 pennyre csökkent, miután a cég közölte, hogy szeptemberben lassult a japán leányvállalat előfizetői számának növekedési üteme. A piaci érték alapján a világ legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatójának számító vállalat részvényárfolyama az idén kevesebb mint felére csökkent, míg a benchmarknak számító FTSE 100 index 28%-kal esett vissza.

Japánban egyre nehezebb új felhasználókat találni, mivel a fogyasztók közel 60%-ának már van mobiltelefonja, így a vezető cégek új szolgáltatásokkal (pl. fényképkészítés és -küldés) próbálják növelni forgalmukat. A Vodafone és az olyan brit riválisai, mint az MMO2 Plc arra számítanak, hogy ezekkel a szolgáltatásokkal Európában is jelentősen növelni lehet a forgalmat. Európában az elemzők szerint a lakosság háromnegyedének van már mobiltelefonja, így itt is lelassult az előfizetői létszám növekedése.

"Az új szolgáltatások célja többnyire nem az ügyfélszám növelése, hanem a meglévő előfizetők kiadásainak emelése" -- mondta Matthew Lewis, a Daiwa Securities elemzője.

A Vodafone japán leányvállalata, a J-Phone Co., az ország harmadik legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója szeptemberben 100.200 új előfizetőt szerzett. A havi előfizetések nettó növekedése 43%-kal esett vissza az előző év hasonló időszakához képest, részben azért, mert a riválisok is átvették a népszerű fotókészítő szolgáltatást.

Az NTT DoCoMo Inc., a KDDI Corp. és a J-Phone összesen 457.800 új előfizetőt szerzett szeptemberben, ez 29%-kal kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában. A Bloomberg adatai szerint szeptember volt sorrendben a kilencedik olyan hónap, amikor a három vállalat kevesebb új ügyfelet szerzett, mint egy évvel korábban.

A KDDI Corp. közölte, hogy szeptemberben 118.600 új előfizetőt szerzett, ez 40%-kal több, mint 2001 szeptemberében. A DoCoMo, Japán legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója 239 ezer új előfizetőhöz jutott, ez 38%-os visszaesést jelent.

Az MMO2 részvényárfolyama 6%-kal 43 pennyre csökkent Londonban, míg az Orange SA (a France Telecom SA mobiltelefon leányvállalata) 5,3%-kal 4,96 euróra esett vissza Párizsban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról