Szerző: Bodnár Ádám

2002. október 7. 14:43

Vállalati felhasználóknak szánt üzenetküldő szolgáltatást vezet be a Yahoo

[WSJ] A Yahoo bejelentette, hogy vállalati felhasználóknak szánt üzenetküldő (instant messaging) szolgáltatás beindítását tervezi. A Yahoo Messenger Enterprise Edition 1.0 tesztverziója még a negyedik negyedév során megjelenik, a szolgáltatás formális bevezetése azonban csak jövő év elején várható.

[WSJ] A Yahoo bejelentette, hogy vállalati felhasználóknak szánt üzenetküldő (instant messaging) szolgáltatás beindítását tervezi. A Yahoo Messenger Enterprise Edition 1.0 tesztverziója még a negyedik negyedév során megjelenik, a szolgáltatás formális bevezetése azonban csak jövő év elején várható.

A hírek szerint a Yahoo Messenger Enterprise Edition felhasználóinak évi 30 dolláros használati díjat kell fizetniük, azonban ez magában foglalja a szoftver folyamatos frissítését és a technikai támogatást is.

A Yahoo egyre több fizetős szolgáltatást vezet be annak érdekében, hogy függetlenítse magát a csökkenő hirdetési bevételektől. A cég nemrégiben vásárolta fel a HotJobs internetes állásközvetítő vállalatot, valamint egy fizetős keresőszolgáltatást is indított.

A vállalatok jelenleg is hasznának üzenőprogramokat (pl. AIM-et vagy MSN Messengert), azonban bizonyos cégek több szolgáltatást és nagyobb biztonságot várnak el. A Yahoo ezért több más vállalattal karöltve fejleszti üzenőprogramját, amely többek között titkosítást és fejlett autentikációt is tartalmaz. A Yahoo partnerei a fejlesztésben többek között az Oracle, a BEA és a FaceTime Communications.

Belsős források szerint a Microsoft és az America Online is fejleszti a vállalatoknak szánt üzenetküldő szolgáltatását, ezért a Yahoo-nak feltétlen igyekeznie kell, nehogy a felhasználói a másik szolgáltatásokat válasszák. Egyesek szerint a Yahoo-nak nagyon nehéz dolga lesz, ha vállalati szolgáltatást szeretne értékesíteni, hiszen a cég szolgáltatásai végfelhasználóknak szánt megoldásokként élnek a fejekben.

a címlapról

VISION

0

Olcsóbb Vision Pro-ra fekszik rá az Apple

2024. június 19. 13:00

A második generációs eszköz fejlesztése helyett egy alacsonyabb árkategóriára lövő hardverre összpontosít az almás cég, ami 2025-ben jelenhet meg.