Szerző: Bodnár Ádám

2002. október 1. 16:54

Maradnak a Hungarotel 51-es behívószámai

A Hírközlési Felügyelet mellett működő Hírközlési Döntőbizottság (HDb) elvi döntésével az 51-es behívószámok fenntartása mellett foglalt állást minden olyan esetben, mikor az internet- és a távközlési szolgáltató között bármilyen szerződéses viszony áll fenn.

[HWSW] A Hírközlési Felügyelet mellett működő Hírközlési Döntőbizottság (HDb) elvi döntésével az 51-es behívószámok fenntartása mellett foglalt állást minden olyan esetben, mikor az internet- és a távközlési szolgáltató között bármilyen szerződéses viszony áll fenn.

A HDb döntésében emlékeztet arra, hogy maga az internetszolgáltatás csak az úgynevezett SHS=51-es szolgáltatás- és hálózatkijelölő számmal nyújtható. A bizottság az internetelőfizetők részére történő folyamatos szolgáltatásbiztosítás érdekében hozta meg döntését, melyben előírja: függetlenül attól, hogy az internet- és a távközlési szolgáltatók között előfizetői vagy hálózati hozzáférési szerződés van érvényben, az 51-es behívószámok fenntartása kötelező.

Bár döntés csak elvi jelentőségű, a későbbi konkrét vitás ügyekben határozatot már ez alapján fog hozni a HDb. Erre azonban valószínűleg nem fog sor kerülni, mivel a Hungarotel a döntés után kiadott közleményében leszögezte: nem kívánja megszüntetni körzeteiben az 51-es behívószámokat.

Mint emlékezetes a Hungarotel szeptember elején 30 napos határidővel felmondta mindazon internetszolgáltatókkal az 51-es behívószámra vonatkozó megállapodást, melyekkel nem sikerült megkötnie a hálózati hozzáférési szerződést. A szolgáltatók -- a szeptember 30-án lejáró felmondási idő előtt néhány nappal -- egy időben fordultak a nyilvánossághoz és a Hírközlési Döntőbizottsághoz, a Hungarotel döntése ugyanis öt magyarországi körzetben azzal a veszéllyel fenyegetett, hogy megszűnik a világhálóhoz való hozzáférés.

A Hungarotel közlemény mindamellett, hogy biztosítja partnereit és az internetezőket az 51-es szám fenntartásáról, egyúttal leszögezi: "a Hírközlési Döntőbizottság beavatkozásával végre megindult az a folyamat, amely megszünteti az internetszolgáltatók és a távközlési szolgáltatók között fennálló törvénytelen és csak az internetszolgáltatókra kedvező állapotokat. A távközlési szolgáltató költségeit mindenkinek, így az internetszolgáltatóknak is meg kell fizetni."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról