Szerző: Barna József

2002. szeptember 24. 12:30

Fogyasztóvédelmi kritikák a távközlési liberalizációval kapcsolatban

Mit ígért, adott és ad(hat) a távközlés liberalizációja címmel rendezett konferenciát a Távközlési Érdekegyeztető Fórum . A konferencián fogyasztóvédelmi szervezetek képviselői is felszólaltak, s bírálták az elmaradt liberalizációt, valamint néhány távközlési szolgáltató gyakorlatát.

HIRDETÉS

[HWSW] Mit ígért, adott és ad(hat) a távközlés liberalizációja címmel rendezett konferenciát a Távközlési Érdekegyeztető Fórum. A konferencián fogyasztóvédelmi szervezetek képviselői is felszólaltak, s bírálták az elmaradt liberalizációt, valamint néhány távközlési szolgáltató gyakorlatát.

Több fogyasztóvédelmi szervezet képviselőjének véleményét is megismerhették a konferencia résztvevői: Horváth László, a Gyűr-Moson-Sopron megyei Fogyasztóvédelmi Békéltető testület elnöke emlékeztetett, hogy egy éven keresztül egy látszólagos társadalmi vita folyt a törvényről, holott a fogyasztóvédelmi törvény egyértelműen állást foglal amellett, hogy olyan szabályozás bevezetése előtt, mely sok fogyasztót érint, a civil szervezeteket is be kell vonni a törvényelőkészítő munkába. Ez -- Horváth László szerint -- nem teljesült.

A liberalizáció tavaly év végi indulása óta nem csökkentek a számlázási panaszok, maguk a számlák sok esetben áttekinthetetlenek, a call-centerek révén személytelenebbé vált az ügyfelekkel való kapcsolattartás, s gondok vannak az általános szerződési feltételek alkalmazásával, ismertetésével is.

Fidler Gábor, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület munkatársa rámutatott, hogy a névleg liberalizált piacon a szolgáltatók jószerivel csak a nagyfogyasztók kegyeit keresik, az egyéni előfizetőkre kevesebb figyelmet fordítanak. Ezzel a véleménnyel szembehelyezkedett a konferencia végén egy távközlési szolgáltató képviselője, mondván: például a 24 órás ügyfélszolgálatnak olyan költségvonzatai vannak, amelyek megtérülését nem elsősorban a kisfogyasztóktól várhatják a szolgáltatók.

Egy korábbi felmérés eredményét ismertetve esett szó arról, hogy noha az előfizetők 45 százaléka számított árcsökkenésre, 21 százaléka a szolgáltatások választékának bővülésére, 13 százalékuk pedig a szolgáltatóválasztás lehetőségének megteremtésre, ezek a várakozások szinte egyáltalán nem teljesültek: az árak emelkedtek, a szolgáltatóválasztás még mesze van, választékbővülés helyett pedig például az internetes kedvezmények elvesztésével kellett szembesülniük a fogyasztóknak.

A fogyasztóvédelmi szakemberek mindegyike rámutatott arra, hogy a fogyasztók számára nem hozott kedvező változásokat a liberalizált piac, ugyanakkor a kormányok és a hatóságok kommunikációs hibájának tudták be, hogy a liberalizációval kapcsolatban felfokozott -- és az eredményeket ismerve hiábavaló -- várakozás érezhető.

A Beckhoff ultrakompakt, C6025 típusú ipari PC az Intel Core i processzorcsalád nagy számítási teljesítményével rendelkezik, ventilátor nélküli, kisméretű kivitelben. A rendkívül alacsony fogyasztású, új Intel Core i U processzorok teszik mindezt lehetővé.

a címlapról

Hirdetés

Csúcstechnológia pár koppintással: ezt tudja a Huawei nova 9

2021. december 4. 18:10

Manapság egyre-másra jelennek meg olyan új mobilok, amelyek hihetetlen funkciókat ígérnek, de ezeket szinte műszaki diplomával lehet csak előcsalogatni. A HUAWEI nova 9 igazi ereje abban rejlik, milyen egyszerű előcsalogatni a mobil tudását.