:

Szerző: Barna József

2002. szeptember 17. 08:37

A Yahoo és az SBC Communications elindította DSL szolgáltatását

[CNET, WSJ] A Yahoo és az SBC Communications telefontársaság pénteken hivatalosan is elindította közös DSL szolgáltatását, amelynek révén a webportál versenyre kelhet riválisaival a nagy sebességű internet-hozzáférési piacon.

[CNET, WSJ] A Yahoo és az SBC Communications telefontársaság pénteken hivatalosan is elindította közös DSL szolgáltatását, amelynek révén a webportál versenyre kelhet riválisaival a nagy sebességű internet-hozzáférési piacon.

A szolgáltatás része lesz egy testre szabható böngésző, egyéni weboldalak, spamszűrők, szülői ellenőrzés és e-mailhozzáférés. A fogyasztók ezenkívül választhatnak kiemelt szolgáltatások (például online tárolás, számlafizetés, online előfizetés az Encyclopaedia Britannicára) közül is. A DSL szolgáltatás jelenleg az SBC (az egyik legnagyobb amerikai helyi telefonszolgáltató) 13 államra kiterjedő régiójában érhető el.

Három díjcsomag közül választhatnak a vevők. A legolcsóbb díjcsomag ára 42,95 dollár (~10.800 Ft) havonként, de az első félévben csak havi 29,95 dollárt (~7.500 Ft-ot) kell fizetni az előfizetőknek. E csomagnál a nyújtott sebesség (le- és feltöltésnél egyaránt, miután nem aszinkron -- ADSL -- a szolgáltatás) maximum 384 kbps.

A középső díjcsomag ára havi 49,95 dollár (~12.500 Ft), de az első hat hónapban ezért is csak havi 29,95 dollárt (~7.500 Ft-ot) kér a két cég. E csomagnál a sebesség 384 kbps és 1,5 mbps között van. A legdrágább díjcsomag ára havi 59,95 dollár (~15 ezer Ft), de az első hat hónapban csak havi 39,95 dollárt (~10 ezer Ft-ot) kell fizetni a vevőknek. E csomagnál a sebesség 768 kbps és 1,5 mbps között van.

Összehasonlításként: a legnépszerűbb modemes ISP szolgáltatások havi 20-24 dollárba (5-6 ezer Ft-ba) kerülnek az USA-ban.

Az új szolgáltatás révén a Yahoo új területen veszi fel a versenyt a régi riválisokkal, az America Online-nal és a Microsofttal, amelyek már egy ideje nyújtanak tartalomszolgáltatás mellett broadband hozzáférést. A Yahoo már jó ideje beszélt arról, hogy szélessávú hozzáférést fog nyújtani, a Wall Street kíváncsian várja az eredményeket.

Az SBC és a Yahoo tavaly írta alá azt a megállapodást, hogy közösen fognak nagy sebességű szolgáltatást nyújtani összekötve a tartalommal.

"Arra számítunk, hogy tovább folytatjuk az innovációt és újabbnál újabb funkciókat kínálunk felhasználóinknak, hogy hasznos, szélesedő és megnyerő tapasztalatokat szerezzenek a broadband világában" -- mondta Terry Semel, a Yahoo elnök-vezérigazgatója.

Az SBC lehetővé teszi jelenlegi DSL ügyfelei számára az új szolgáltatásra történő átállást az ősszel, a felhasználók természetesen megtarthatják meglévő e-mail címüket. A két cég azt tervezi, hogy jövőre vállalati szolgáltatást indítanak, bár az internetet igen aktívan felhasználó fogyasztóknak és vállalatoknak jelenleg is rendelkezésre áll a gyors szolgáltatás több statikus IP címmel.

"A broadband elfogadottsága mögött kulcsfontosságú a tartalom" -- mondta Mark Kersey, az ARS Inc. piackutató cég ipari elemzője. "Az emberek csak akkor fizetnek többet, ha rendelkezésre áll valami a szélessávú hozzáféréssel, amit modemes hozzáféréssel nem lehet elérni."

"A Yahoo és az SBC ajánlata végre a tömegekhez is eljuttathatja a broadbandet" -- jósolta Jason Few, az SBC Yahoo szolgáltatásért felelős alelnöke. Few szerint az előfizetők a jelentkezéstől számított egy héten belül elkezdhetik használni a szolgáltatást.

A Yahoo és az SBC nem az első jelentős összefogás a szélessávú internetpiacon. Kersey elmondta, hogy a Microsoft MSN és a Qwest Communication regionális telefonszolgáltató tavaly indították el nagy sebességű internetszolgáltatásukat, amely nem ért el túl nagy sikert a piacon.

A broadband piac fokozatosan nő az USA-ban, bár nem olyan gyorsan, mint amit a távközlési szolgáltatók előrejeleztek akkor, amikor óriási befektetéseket eszközöltek a szélessávú hálózatokba a 90-es évek végén.

Az ARS szerint jelenleg 15,2 millió broadband felhasználó van az USA-ban, szemben az egy évvel ezelőtti 9,1 millióval. Az új Yahoo és SBC szolgáltatás jelentős ügyfélkörre számíthat. Az SBC-nek mintegy 35 millió lakossági telefonügyfele van többek között Kaliforniában, Texasban, Illinoisban, Wisconsinban, Ohióban, Michiganben és Connecticutben. A cégnek jelenleg 1,7 millió broadband és 1,6 millió modemes internetelőfizetője van.

A Yahoo arra számít, hogy az új, szélessávú szolgáltatás segít abban, hogy magához térjen a dot-com pangásból, amely jelentősen csökkentette a cég hirdetési bevételeit. A vállalat több díjalapú szolgáltatást igyekezett értékesíteni az utóbbi időben, immár Semel és az új vezetőség irányítása alatt. "Úgy tekintünk az új szolgáltatásra, mint egy alapra, amin meggyőző előfizetéses termékeket tudunk kifejleszteni" -- mondta Jim Brock, a Yahoo igazgatója, aki felügyelte a projektet.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 12:27

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.