Szerző: Ady Krisztián

2002. szeptember 13. 17:03

Az amerikai nagyvállalatok nem vevők a broadband szolgáltatásokra

[CNET] Az In-Stat/MDR piackutató vállalat legfrissebb tanulmánya szerint az amerikai nagyvállalatok óvatosak a szélessávú internetszolgáltatások használatát illetően.

[CNET] Az In-Stat/MDR piackutató vállalat legfrissebb tanulmánya szerint az amerikai nagyvállalatok óvatosak a szélessávú internetszolgáltatások használatát illetően.

A tanulmányban 109 kulcsfontosságú nagyvállalati döntéshozót kérdeztek meg 2002 áprilisa és júliusa között. A válaszadók több mint 20%-a mondta azt, hogy semmiféle broadband szolgáltatást nem használna a vállalat központjában.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a vállalatok nem használnak web- vagy szerveralapú alkalmazásokat a különböző helyeken lévő irodák közötti adatmegosztásra, közölte Kneko Burney, az In-Stat/MDR kutatási igazgatója. Sok nagyvállalat megmaradt a dedikált vonalak használata mellett e szükségletek kielégítésére, és nem nagyon érdeklődnek a DSL vagy más szélessávú megoldások iránt.

Annak meghatározásában, hogy mennyi sávszélességre van szükségük a cégeknek, a megkérdezettek közel 70%-a mondta azt, hogy a biztonság és a "hostolt vagy internetről elérhető alkalmazások" fontos tényezők a központoknál. Ugyanakkor a biztonság nem volt jelentős tényező a sávszélesség meghatározásánál a fiókirodák esetében.

Azon nagyvállalatok között, amelyek megpróbálják a broadband megoldásokat, a legnépszerűbb választás a DSL. A válaszadók 37%-a mondta azt, hogy DSL-t választana központja számára az egyéb broadband szolgáltatások (pl. a kábeltévés, műholdas internetcsatlakozás) helyett.

Míg a szélessávú internetszolgáltatások egyre népszerűbbek a fogyasztók között, a legnagyobb amerikai vállalatok távközlési kiadásai lassultak az utóbbi időkben. A vállalatok egyre óvatosabbá váltak az új befektetéseket illetően részben azért is, mert néhány broadband szolgáltató pénzügyi nehézségekkel küszködik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról