Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2002. szeptember 13. 14:07

Az Adobe a lejjebb szállított várakozásoknak megfelelő eredményekkel zárta harmadik pénzügyi negyedévét

Adobe
Adobe[CNET, WSJ] Az Adobe Systems csütörtökön a tőzsdei zárás után jelentette be harmadik pénzügyi negyedéves eredményeit, amelyek az augusztus elején lejjebb vitt várakozásoknak megfelelően alakultak.

A cég nyeresége 47,2 millió dollár (részvényenként 19 cent) volt az augusztus 30-án zárult negyedévben, ez megfelel a First Call által megkérdezett elemzők várakozásainak. Egy évvel korábban a nyereség 40,3 millió dollár, míg az idei második pénzügyi negyedévben a profit 54,3 millió dollár volt.

A negyedéves forgalom 284,9 millió dollár volt, szemben az előző év hasonló időszakában elért 292,1 millió dollárral és az előző negyedévben elért 317,4 millió dollárral.

Az Adobe negyedévét jelentősen megnehezítette a gazdaság egészének helyzete és különösen a hirdetési szektor visszaesése. A cég több fő termékének jelent meg az idén új változata, ebből szeretett volna a vállalat előnyt kovácsolni. A cég vezetői korábban elmondták, hogy bár a Photoshop új verziójának kezdeti forgalma erős volt, a kapcsolódó Adobe-termékek forgalma nem nőtt a várakozásoknak megfelelően.

A cég részvényárfolyama augusztus elején hároméves mélypontra esett vissza, miután a vállalat bejelentette, hogy harmadik pénzügyi negyedéves nyeresége és forgalma jelentősen a korábbi előrejelzések alatt lesz. Akkor a cég 270-290 millió dolláros forgalomra és részvényenként 18-23 centes nyereségre számított -- korábban 300-320 millió dolláros bevételt és részvényenként 24-27 centes profitot várt az Adobe.

A tegnapi bejelentéskor a cég javulást jelzett előre a jelenlegi negyedévvel kapcsolatban, a negyedik pénzügyi negyedévben 285-300 millió dolláros forgalomra és részvényenként 21-25 centes pro forma (egyszeri tételek nélküli) nyereségre számít a cég.

Az Adobe vezetői azt is elmondták, hogy augusztusban jelentősen fellendült az oktatási piac, ezenkívül jól szerepelt az új Photoshop Elements csomag is, ami hozzájárult a pénzügyi negyedév végén az eladásokhoz.

Bruce Chizen
Bruce Chizen

Bruce Chizen, az Adobe elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Photoshop Elements (a Photoshop fogyasztóknak szánt, lecsupaszított változata) új üzletet jelent a cégnek anélkül, hogy csökkentenék a Photoshop eladásait.

"A Photoshop Elements lényegében kiterjesztette eladásainkat. Azok az alkalmi felhasználók, akik a Photoshopot vásárolják, azok ugyanazok az alkalmi vezetők, akik Mercedest vásárolnak. Státuszszimbólumról van szó. Ezek a vevők nem elégednek meg egy alsó kategóriájú termékkel" -- mondta Chizen.

A cég elnök-vezérigazgatója azt is elmondta, hogy a vállalat máris látja a pénzügyi megtérülést a szerverszoftvereket gyártó Accelio felvásárlásából. E cég akvizíciójának célja az volt, hogy az Adobe betörjön a vállalati szoftverek piacára is.

"A legteljesebb mértékben meg vagyok győződve arról, hogy helyesen cselekedtünk. Olyan hozzáférésünk van ügyfeleinkhez e felvásárlás révén, amilyen nem lehetett volna korábban" -- tette hozzá Chizen.

Shantanu Narayen, az Adobe termékekért felelős ügyvezető igazgatóhelyettese elmondta, hogy a Photoshopnak továbbra is egészségesek a kilátásai, ami részben annak köszönhető, hogy az Adobe más grafikus eszközökkel együtt csomagolva is értékesíti a Photoshopot. "A csomagolttermék-üzletág nő, ami azt jelenti, hogy a kreatív profi felhasználók termékcsomagok mellett teszik le a voksukat" -- mondta Narayen.

A cég részvényárfolyama 73 centtel (3,81%-kal) 18,45 dollárra csökkent csütörtökön a bejelentés előtt. A tőzsdei zárás utáni kereskedelemben a részvényárfolyam 14%-kal 21,10 dollárra emelkedett tegnap.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról