Szerző: Ady Krisztián

2002. szeptember 3. 16:01

A Bertelsmann értékesíti online könyváruházát

A The Wall Street Journal ma arról számolt be, hogy a német médiaóriás Bertelsmann AG új vezetősége azt fontolgatja, hogy racionalizálja a vállalat működését az e-kereskedelmi piacon, illetőleg az sem kizárt, hogy teljesen kiszáll az üzletágból. A neves üzleti lap forrásai szerint a vezetőség már döntött a bol.com online könyv- és zenei áruház értékesítéséről, és tárgyalásokat kezdett a potenciális vevőnek számító Amazon.com-mal.

A The Wall Street Journal ma arról számolt be, hogy a német médiaóriás Bertelsmann AG új vezetősége azt fontolgatja, hogy racionalizálja a vállalat működését az e-kereskedelmi piacon, illetőleg az sem kizárt, hogy teljesen kiszáll az üzletágból. A neves üzleti lap forrásai szerint a vezetőség már döntött a bol.com online könyv- és zenei áruház értékesítéséről, és tárgyalásokat kezdett a potenciális vevőnek számító Amazon.com-mal.

A bol.com a Bertelsmann DirectGroup divíziója alá tartozik, és messze lemaradva az Amazon mögött a világ második legnagyobb online könyváruháza, ahol a könyvek mellett hanglemezeket, filmeket, játékokat és szoftvereket kínál a cég. Tavaly a bol.com 90 millió eurós forgalom mellett 30 millió eurós veszteséget könyvelt el. Ezek az eredmények megfeleltek a célkitűzéseknek, sőt a bolt egyes régiókban, így Skandináviában és Hollandiában az Amazon fölé kerekedett.

Azonban az e-kereskedelmi üzletág további fejlesztését támogató Thomas Middelhoff elnök-vezérigazgató júliusi távozása után a Bertelsmann hátat fordított a korábbi vezető internetes stratégiájának. Middelhoff utódja, Günter Thielen már azt hangsúlyozta, hogy minden veszteséges üzletágtól meg kíván szabadulni. A vállalat szóvivője nem kívánta kommentálni a bol.com értékesítésével kapcsolatos értesüléseket.

A DirectGrouphoz tartoznak a bol.com mellett a könyvklubok is, melyek a divízió 3,8 milliárd eurós bevételének 90%-át adják. Állítólag a bol.com eladása azért merült fel, mert a vezetőség úgy véli, hogy a vállalatnak a már jól bevált klubhálózaton keresztül kellene az online könyvértékesítést végeznie.

Amennyiben az Amazon.com kezébe kerülne a bol.com, az Amazon tovább erősítené domináns pozícióját az onine könyvkereskedelemben, és egyben megszabadulna legnagyobb versenytársától is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról