Szerző: Vörös Péter

2002. augusztus 28. 12:49

Csalódott vásárlók pereleik a Palmot

[CNET] Vásárlók pert indítottak a kéziszámítógépeket gyártó Palm ellen, mivel a cég az m130 típusjelű, alsó árkategóriás készülék specifikációit tudatosan kikozmetikázta reklámkampányában. A Palm ugyanis azt állította, hogy az m130 színes kijelzője 64 000-nél több szín megjelenítésére képes, miközben valójában pixelenként csak 4096 színnel birkózik meg.

[CNET] Vásárlók pert indítottak a kéziszámítógépeket gyártó Palm ellen, mivel a cég az m130 típusjelű, alsó árkategóriás készülék specifikációit tudatosan kikozmetikázta reklámkampányában. A Palm ugyanis azt állította, hogy az m130 színes kijelzője 64 000-nél több szín megjelenítésére képes, miközben valójában pixelenként csak 4096 színnel birkózik meg.

A kaliforniai bírósághoz tegnap beadott panasz szerint a Palm "fondorlatos, tisztességtelen, félrevezető és törvénytelen módon" hirdette úgy a modellt, mint amelyik akár 65 000 színt is képes megjeleníteni. A cég az első panaszok után a múlt héten elismerte, hogy valójában pixeleként csupán 4096 színt tud megjeleníteni a készülék, és egyben elnézést kért a vásárlóktól. Azóta a hirdetésekből is kikerült az ominózus kitétel, de a vállalat egyelőre nem ajánlott fel kártérítést vagy visszatérítést a felhasználóknak.

Egyben a cég igyekezett bagatellizálni a problémát. Mint hangsúlyozta, valójában alig van különbség a hirdetésben szereplő adat és a készülék valós képességei között. Az m130 ugyanis az egymás mellett lévő pixelek összemosása révén akár 58 000 színkombináció megjelenítésére is képes. A csalódott vásárlókat azonban ez nem vigasztalja.

A per során a panaszosok a perköltségek és egyéb költségek megtérítése mellett kártérítést követlenek a készüléket megvásárlók számára. A Palm szóvivője elmondta, hogy a vállalat áll a tárgyalás elébe. Egyben jelezte ugyanakkor, hogy a cég vizsgálja, miként kárpótolhatná az elégedetlen vásárlókat, és hamarosan nyilvánosságra hozza ezzel kapcsolatos terveit.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról