Szerző: Vörös Péter

2002. augusztus 27. 19:05

Az Amazon a 25 dollárt meghaladó megrendeléseket ingyen kézbesíti

[CNET, Wall Street Journal] Az Amazon.com hétfőn bejelentette, hogy 25 dollárra csökkentette azt az értékhatárt, amely felett nem számít fel szállítási költséget.

[CNET, Wall Street Journal] Az Amazon.com hétfőn bejelentette, hogy 25 dollárra csökkentette azt az értékhatárt, amely felett nem számít fel szállítási költséget.

Januárban a cég bejelentette, hogy 99 dollár feletti rendeléseknél ingyenes a szállítás, akkor számos kiskereskedelmi vállalat követte a példát. Az Amazon júniusban 49 dollárra csökkentette ezt az értékhatárt. Ez utóbbi "árcsökkentés" arra késztette a Buy.com kiskereskedelmi céget, hogy teljesen eltörölje a szállítási költséget egyes árucikkek esetében.

"Az Amazon 15 dollár feletti könyvekre vonatkozó 30%-os árkedvezményével és a most bejelentett szállításiköltség-megtakarítással elértük azt, hogy ugyan szólhatnak okok a fizikai világban történő vásárlás mellett, az ár bizonyosan nem tartozik ezek közzé" -- mondta Jeff Bezos, a cég alapítója és elnök-vezérigazgatója.

Az Amazon most bejelentett ajánlatában van azért néhány apró kitétel: nem minden termékre vonatkozik az ajánlat és 3-5 nappal növekszik a szállítási idő.

Az ingyenes szállítás standard reklámfogás volt az e-kereskedelem kezdeti időszakában, amikor a cégek a lehető legtöbb vásárlót próbálták megnyerni, a nyereségesség szinte nem is számított. A legtöbb ilyen cég leállította az ingyenes szállítási ajánlatot a dot-com visszaesés után.

A jelek szerint az Amazon kitalálta, hogyan csökkentse jelentős mértékben szállítási költségeit annak érdekében, hogy finanszírozza az értékhatár feletti szállításokat. A második negyedévben a cég 81 millió dollár forgalmat könyvelt el a szállítási költségekből, az első negyedévben ez az érték 89 millió dollár volt. Ugyanakkor a cég 2 millió dollár nyereséget ért el a szállítási költségekből a második negyedévben, míg az első negyedévben veszteséget jelentett a szállítás a cég számára.

Az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelethez (Securities and Exchange Commission, SEC) benyújtott dokumentumok szerint az Amazon részben az ún. "injekció szállításnak" (injection shipping) tudta be a fuvarozási eredmények javulását, ez azt jelenti, hogy a hasonló földrajzi helyekre szállítandó nagyobb mennyiségű terméket földrajzi központokon (hub) keresztül fuvarozzák.

A cég azt is közölte, hogy a szállítási kedvezményeket továbbra is hatékony marketing eszköznek tekinti. A vállalat arra számít, hogy a jövőbeni kedvezmények révén csökkenteni lehet a szállítási költségek forgalomhoz viszonyított arányát, mindez a bruttó haszonrést természetesen negatívan befolyásolja.

Eddig a szállítási kedvezmények segítették a forgalmat. A második negyedévben az Amazon forgalma 806 millió dollár volt, ami 21%-os emelkedés az előző év hasonló időszakában elért 668 millió dollárhoz képest. A cég ezenkívül csökkentette negyedéves nettó és pro forma veszteségét.

A további árcsökkentéshez már jelentős körültekintésre lesz szükség, mondta Ken Cassar, a Jupiter Research elemzője. Az Amazon bruttó haszonrése a második negyedévben 27% volt, ez azt jelenti, hogy minden 25 dolláros megrendelésből 6,75 dollár jut a marketingre, a teljesítésre és a szállítási költségekre.

"Agresszív ajánlatról van szó és kénytelen vagyok azt mondani, hogy aggódom azzal kapcsolatban, hogy a cég nem fogja tudni fedezni minden költségét a 25 dolláros minimális megrendeléseknél. Ugyanakkor nincs kétségem afelől, hogy rövid távon emelkedni fog a forgalom" -- mondta Cassar.

Még nehezebb lehet azonban visszakozni az akciótól, különösen most, hogy közeledik az ünnepi szezon. "Mint fogyasztó abban bízom, hogy az ünnepi szezon tele lesz agresszív árcsökkentésekkel. Mint ipari elemző pont az ellenkezőjében" -- jelentette ki Cassar.

Az Amazon a most bejelentett ajánlatot 3-6 hónapos kísérleti időszakra nyújtja. Az ingyenes szállítás nem vonatkozik az ajándék bizonylatokra (gift certificates), játékokra, videojátékokra, bébi termékekre, e-könyvekre, szoftverekre és zenei letöltésekre, valamint egyes nagy méretű cikkekre. Ezenkívül szintén ki vannak zárva a kedvezmény alól az Amazon partneráruházain (például Target.com és drugstore.com) és az Amazon aukcióin keresztül vásárolt termékek.

A nyári leállás után, szeptember 29-30-án az Amazon felhőszolgáltatása és a microservicek témája köré épülő meetupokkal indul újra a HWSW free! meetup-sorozat.

a címlapról

Hirdetés

AWS és microservice meetupokkal kezdjük az őszt!

2021. szeptember 17. 08:48

A nyári leállás után, szeptember 29-30-án az Amazon felhőszolgáltatása és a microservicek témája köré épülő meetupokkal indul újra a HWSW free! meetup-sorozat.