Szerző: Vörös Péter

2002. augusztus 26. 15:28

A Toshiba a világ legnagyobb laptopgyárát építi Kínában

[AsiaBizTech] A Toshiba nemrég kezdte meg a világ legnagyobb notebookgyárának építését a kínai Hangzhou-ban lévő Zhejiang Hangzhou ipari övezetben. Hangzhou a Zhejiang tartomány fővárosa.

[AsiaBizTech] A Toshiba nemrég kezdte meg a világ legnagyobb notebookgyárának építését a kínai Hangzhou-ban lévő Zhejiang Hangzhou ipari övezetben. Hangzhou a Zhejiang tartomány fővárosa.

A japán vállalat 58,39 millió dollárt fektet a projektbe, amelyet várhatóan 2003 áprilisában fejeznek be. Az első évben a cég 750 ezer laptopot fog készíteni a gyárban, míg 2004-re a termelés évi 2,4 millió darabra fog emelkedni.

Amint arról beszámoltunk, a Gartner piackutató cég közölte, hogy a globális laptop eladások 6,1%-kal 6,9 millióra nőttek a második negyedévben a folyamatos árcsökkentéseknek, az ismétlődő vásárlásoknak és a kisvállalati piacnak köszönhetően.

A második negyedévben a legnagyobb notebook-gyártó címért folytatott küzdelemben a Dell diadalmaskodott, ugyanis a vállalat 10,6 százalékkal növelte eladásait és 14,9 százalékos piaci részesedést szerzett.

A második helyet a Compaq-kal egyesült Hewlett-Packard szerezte meg, azonban a cég eladásai a tavalyi első negyedévhez képest 0,4 százalékkal csökkentek. A HP piaci részesedése 14,7 százalékot tett ki.

A Toshiba 11,4 százalékkal növelte eladásait, elsősorban az amerikai és a nyugat-európai piacon teljesített jól a japán gyártó. A Toshiba -- amely az első negyedévben elnyerte a legnagyobb notebook-gyártónak járó címet -- a második negyedévben 12,8 százalékos részesedést szerzett és az eladási versenyben a harmadik helyre szorult.

A negyedik helyet az IBM szerezte meg, a vállalat a tavalyi második negyedévhez képest 0,6 százalékkal növelte az eladott notebookok számát és 10,7 százalékos piaci részesedést szerzett. Az ötödik helyen az eladásait 5,2 százalékkal növelő Sony végzett, a japán cég piaci részesedése 7,1 százalék volt.

Az IDC piackutató vállalat szerint az első negyedévben a Toshiba a második helyen végzett az Ázsia/Csendes-óceáni (Japán nélkül) laptop-piacon 14,6%-os részesedéssel. Az első helyet az IBM szerezte meg 16%-os piaci részesedéssel.

A Nikkei Market Access japán piackutató cég szerint 2002-ben a globális notebook-forgalom 19,4 százalékkal 28,73 millió darabra fog emelkedni. A növekedési ütem 2001-ben mindössze 3,5 százalék volt. A globális notebook-forgalom az elmúlt négy évben, illetve 2002-ben (előrejelzés) az alábbiak szerint alakul(t) (darabszám millióban):


Forrás: Nikkei Market Access

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról