Szerző: Barna József

2002. augusztus 23. 13:27

A Hewlett-Packard továbbra is őrzi vezető helyét az USA nyomtatópiacán

Hewlett Packard [CNET] Az IDC piackutató vállalat legfrissebb jelentése szerint a Hewlett-Packard továbbra is uralja a nyomtatópiacot. A HP csütörtökön bejelentette, hogy továbbra is első helyen áll a nyomtatópiac egészében az USA-ban, és részesedése nő.

Az IDC jelentésében az áll, hogy a második negyedévben a HP részesedése 5%-kal közel 50%-ra nőtt; öt negyedéve nem állt ilyen szinten a világ legnagyobb nyomtatógyártója.

A piac egésze valamelyest csökkent az eladások volumene szempontjából, ugyanakkor a HP-nak sikerült növelnie piaci részesedését annak köszönhetően, hogy a cég hagyományosan a vezető nyomtatógyártó. A nyomtatóeladások 8%-kal csökkentek az előző év hasonló időszakához képest és 19%-kal az első negyedévhez viszonyítva.

"Kemény volt a piac a második negyedévben, de a HP a vezető márka, és az ilyen körülmények között a vezető márka általában jól szerepel" -- közölte Riley McNulty, az IDC elemzője.

A Lexmark végzett a második helyen 18% körüli piaci részesedéssel, a harmadik az Epson, a negyedik a Canon lett. Egy évvel korábban az első négy cég együttes részesedése 86% volt, idén ez körülbelül 95%-ra emelkedett. "A kisebb gyártók egyre jobban lemaradnak" -- közölte Claudio Checchia, az IDC kutatási vezetője.

A HP-nak sikerült növelnie részesedését a tintasugaras nyomtatók piacán. Ezen a piacon a vevők többnyire otthoni felhasználók. E piac a teljes nyomtatópiaci forgalom 75%-át adja volumen alapján. A tintasugarasnyomtató-piac eladásainak volumene 23%-kal csökkent a második negyedévben, a HP forgalma ennek ellenére 43%-ról 46%-ra nőtt.

A fekete-fehér lézernyomtatók piacán a vevők többnyire vállalatok, ez a piac adja az összes nyomtatópiac forgalmának 18%-át. A HP különösen erős ebben a szegmensben, a cégnek sikerült jelentősen növelnie részesedését a versenytársak kárára.

"A nyomtatópiac legfontosabb része a kellékek (tintasugaras patronok és lézernyomtató festékkazetták) forgalma. A vállalati piac különösen erős volt ebből a szempontból" -- mondta McNulty.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról