Szerző: Vörös Péter

2002. augusztus 19. 16:01

A japán háztartások több mint fele rendelkezik internet-hozzáféréssel

A Prudential Financial által készített tanulmány szerint a számítógéppel rendelkező háztartások száma továbbra is ugrásszerűen növekszik Japánban, míg e háztartások közül egyre több rendelkezik internet-hozzáféréssel. Az online (azaz a legalább egy számítógéppel és internet-hozzáféréssel rendelkező) háztartások száma 2002 júniusára elérte a 26 milliót a szigetországban, azaz a japán családok több mint fele eléri a világhálót. Ezzel a japán internet-penetráció mértéke egyre inkább megközelíti az Egyesült Államokét, ahol 64 millió háztartás, azaz körülbelül a háztartások 60%-a rendelkezik otthoni internet-hozzáféréssel.

A Prudential Financial által készített tanulmány szerint a számítógéppel rendelkező háztartások száma továbbra is ugrásszerűen növekszik Japánban, míg e háztartások közül egyre több rendelkezik internet-hozzáféréssel. Az online (azaz a legalább egy számítógéppel és internet-hozzáféréssel rendelkező) háztartások száma 2002 júniusára elérte a 26 milliót a szigetországban, azaz a japán családok több mint fele eléri a világhálót. Ezzel a japán internet-penetráció mértéke egyre inkább megközelíti az Egyesült Államokét, ahol 64 millió háztartás, azaz körülbelül a háztartások 60%-a rendelkezik otthoni internet-hozzáféréssel.

Lee Haydon, a Prudential Finance alelnöke szerint a japán vásárlók mindig is az elsők között váltottak az új technológiákra. Véleménye szerint a felhasználók információs technológia iránti érdeklődése a küszködő japán gazdaság egyik bíztató jellemzője.

Számítógéppel rendelkező japán háztartások

Forrás: Prudential Financial

A tanulmány szerint többéves robbanásszerű növekedés után az otthoni PC-k iránti kereslet továbbra is erős Japánban. A számítógéppel rendelkező háztartások száma 66%-ra emelkedett idén júniusra, ami az egy évvel korábbi adatokhoz képest 7%-os növekedést jelent. Ugyanakkor 1999 februárjában a számítógéppel rendelkező japán háztartások aránya még csupán 33% volt, azaz alig több mint három év alatt az arány megduplázódott, míg a növekedés éves mértéke 20% felett van.

Az elemzők úgy találták, hogy a számítógépet vásárló családok motivációi között kiemelt helyen szerepel a világháló elérése. Így nem is csoda, hogy a számítógéppel rendelkező háztartások 85%-a rendelkezik valamiféle internet-hozzáféréssel. A növekedés üteme azonban itt az 1999-2000-es csúcs után stabilizálódni látszik, ahogy az internet-penetráció megközelíti a maximumot.

A tanulmány kiemeli, hogy a 46 millió japán háztartás több mint fele, azaz 26 millió háztartás rendelkezik valamilyen internet-hozzáféréssel, azaz online (legalább egy számítógéppel és internet-hozzáféréssel rendelkező) háztartásnak tekinthető. Az online háztartások jelentős része azonban fiatal és magas jövedelmű háztartásokból áll, míg az 55 évnél öregebb családfővel rendelkező háztartásokban a legalacsonyabb az internet-penetrációs arány: mindössze 38%, szemben az általános 56%-kal.

a címlapról

VISION

0

Olcsóbb Vision Pro-ra fekszik rá az Apple

2024. június 19. 13:00

A második generációs eszköz fejlesztése helyett egy alacsonyabb árkategóriára lövő hardverre összpontosít az almás cég, ami 2025-ben jelenhet meg.