Szerző: Barna József

2002. augusztus 18. 16:37

Igen sikeresek az NTT DoCoMo beépített digitális kamerával rendelkező mobiltelefonjai

A japán NTT DoCoMo pénteken bejelentette, hogy több mint 1 millió digitális kamerával felszerelt mobiltelefont adott el azóta, hogy júniusban elkezdte e modellek árusítását. E piaci szegmensben a Vodafone csoport és a Japan Telecom Holdings kezén lévő J-Phone az első.

A DoCoMo szóvivője bejelentette, hogy a cég csütörtökig összesen 1,05 millió olyan mobiltelefont adott el, amellyel fényképeket lehet készíteni és megosztani más mobiltelefon-felhasználókkal.

A vállalat jó ideig csak szemlélte a vetélytársak kamerával felszerelt mobiltelefonjait, amelyek már-már fenyegették a cég uralkodó helyzetét, végül a vállalat június 1-én piacra dobta saját beépített digitális kamerával rendelkező mobiltelefonját, amelyet a Sharp készített. Július közepén azután az NTT DoCoMo két új modellt dobott piacra, az egyiket a Mitsubishi Electric, a másikat a Fujitsu gyártja.

A J-Phone másfél évvel a DoCoMo előtt kezdte kínálni kamerával felszerelt mobiltelefonjait. A J-Phone múlt hétfőn közölte, hogy az ilyen modelleket használó előfizetői száma meghaladta a 6 milliót, ez az előfizetői létszám közel fele.

A beépített digitális kamerával rendelkező mobiltelefonokkal a J-Phone elindította Japán mostanság legmenőbb mobiltelefonos trendjét, az ehhez fogható legutóbbi őrület a felkelő nap országában a mobil internet fellendülése volt, amelynek élén a DoCoMo 1999 februárjában bemutatott "i-mode" szolgáltatása állt.

Ami a mobiltelefonos internetszolgáltatást illeti, az NTT DoCoMo i-mode felhasználói létszáma 571 ezerrel 34.064.000-re nőtt júliusban. A KDDI EZweb szolgáltatásának felhasználói létszáma 233 ezerrel 10.740.900-ra nőtt július végére, míg a J-Phone J-Sky szolgáltatásának 144.200 új előfizetője volt júliusban, e szolgáltatásnak immár 10.789.500 előfizetője van.

A japán Telecommunications Carriers Association (TCA, Távközlési Szolgáltatók Egyesülete) szerint az NTT DoCoMo június után júliusban is megszerezte az első helyet az előfizetők számának növekedése terén Japánban.

Összességében az NTT DoCoMo előfizetői létszáma 299 ezerrel nőtt júliusban, a második helyen a (Vodafone és a Japan Telecom Holdings kezében lévő) J-Phone végzett 125 ezer új előfizetővel, míg a KDDI 113.900 új előfizetőt szerzett az előző hónapban.

Július végén a piacvezető NTT DoCoMo-nak 41.761.000 előfizetője volt, a KDDI-nek 16.681.100, a J-Phone-nak 12.794.800. Ez azt jelenti, hogy július végén a felkelő nap országában összesen 71.236.900 mobiltelefon-előfizető volt, ez 0,7%-os növekedés júniushoz képest.

Az NTT DoCoMo forgalom alapján a világ első számú mobiltelefon-szolgáltatója, a cég piaci értéke pedig a legmagasabb Japánban. Az előfizetők száma alapján a világ legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója a kínai China Mobile. A Vodafone csoport mind a forgalom, mind az előfizetők száma alapján a világ második legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról