Szerző: Bodnár Ádám

2002. augusztus 15. 11:15

Nyolc éve nem látott mélységbe süllyed a Creative Technology forgalma

A szingapúri Creative Technology, a számítógépes hangkártyák legnagyobb gyártója veszteséggel zárta negyedik negyedévét, miközben a forgalom 22 százalékkal csökkent. A vállalat előrejelzése szerint a jelenleg tartó első negyedévben a bevételek 1994 óta nem látott mélységbe zuhanhatnak.

A szingapúri Creative Technology, a számítógépes hangkártyák legnagyobb gyártója veszteséggel zárta negyedik negyedévét, miközben a forgalom 22 százalékkal csökkent. A vállalat előrejelzése szerint a jelenleg tartó első negyedévben a bevételek 1994 óta nem látott mélységbe zuhanhatnak.

A június 30-án véget ért negyedik negyedévben a Creative nettó vesztesége 48,4 millió dollárt, azaz részvényenként 65 centet tett ki, a forgalom pedig 182,6 millió dollár volt. Egy évvel korábban a cég 233,3 millió dolláros bevétel mellett 73,4 millió dollár, azaz részvényenként 94 cent veszteséget könyvelt el.

A Creative bejelentette, hogy a vállalat hangkártyáit és hangszóróit forgalmazó kiskereskedők a vásárlók költési hajlandóságának csökkenésére számítanak, ezért az ünnepi szezonban a szokásosnál kisebb raktárkészletet tartanak majd. A számítógépgyártók is kevesebb hangkártyát vásárolnak, ugyanis a költségek alacsonyan tartása érdekében inkább az alaplapokra integrált audiohipeket részesítik előnyben. A Creative forgalmának mintegy 85 százaléka a kiskereskedőktől származik és csak a fennmaradó 15 százalékot teszik ki a számítógépgyártóktól származó bevételek.

A jelenleg is tartó első negyedévre a Creative 145-160 millió dolláros forgalmat és nullszaldó körüli működést vár. Egy évvel korábban a cég 182,3 milliós bevétel mellett 12,8 millió dolláros nettó veszteséget ért el. A bruttó haszonrés viszont várhatóan magasabb lesz, mint a negyedik negyedévben elért 33 százalék.

Craig McHugh, a vállalat amerikai részlegének elnöke szerint az "óvatosan optimista" előrejelzés mögött a nagy kiskereskedelmi üzletláncok, például a Best Buy vártnál alacsonyabb profitelőrejelzése áll. A második negyedévben viszont már a Creative is profitra számít, noha a bevételek valószínűleg elmaradnak a tavalyi szinttől -- mondta McHugh.

A nemrégiben felvásárolt 3Dlabs hamarosan bemutatja első, kifejezetten otthoni felhasználóknak szánt grafikus processzorát -- mondta McHugh. Azonban a Creative először mindenképp megvizsgálja a 3Dlabs és a versenytársak -- például az NVIDIA -- árait, és csak azután dönti el, építsen-e kártyát a chip köré.

Az egész pénzügyi évben a Creative forgalma 805,9 millió dollár volt. 1994 óta ez az első eset, hogy a vállalat éves bevétele 1 milliárd dollár alá csökkent. A cég éves nettó vesztesége 19,7 millió dollár, azaz részvényenként 27 cent volt. Tavaly a vállalat 1,22 milliárdos forgalom mellett 130,4 millió dollár, azaz részvényenként 1,65 dollár nettó veszteséget könyvelt el.

A nyári leállás után, szeptember 29-30-án az Amazon felhőszolgáltatása és a microservicek témája köré épülő meetupokkal indul újra a HWSW free! meetup-sorozat.

a címlapról

Hirdetés

AWS és microservice meetupokkal kezdjük az őszt!

2021. szeptember 17. 09:36

A nyári leállás után, szeptember 29-30-án az Amazon felhőszolgáltatása és a microservicek témája köré épülő meetupokkal indul újra a HWSW free! meetup-sorozat.