Szerző: Vörös Péter

2002. augusztus 12. 12:46

Tovább nő a digitális fényképezőgépek forgalma az USA-ban

[CNET] Az amerikai piacon a digitális kamerák forgalma 50%-kal emelkedett az első félévben az előző év hasonló időszakához képest, és egyben jelentősen nőtt a Canon piaci részesedése -- közölte az IDC piackutató vállalat.

[CNET] Az amerikai piacon a digitális kamerák forgalma 50%-kal emelkedett az első félévben az előző év hasonló időszakához képest, és egyben jelentősen nőtt a Canon piaci részesedése -- közölte az IDC piackutató vállalat.

Az LCD kijelzővel felszerelt digitális fényképezőgépek eladásai meghaladták a 2 milliót a második negyedévben és a 3,5 milliót az első félévben. Az első félévben piaci részesedés alapján az első helyen a Sony állt 24%-kal, a japán céget az Olympus követte 17%-kal és a Kodak 13%-kal.

A tavalyi év egészét nézve a piacvezető a Sony volt 23%-kal, az Olympus volt a második 16%-kal, míg a harmadik helyen a Hewlett-Packard végzett 15%-kal. A 2001-ben negyedik helyen végzett Kodak az év végén kiemelkedően jól szerepelt, a negyedik negyedévben a cég a második helyet érte el 17%-os piaci részesedéssel.

Az idei második negyedévben némi változás történt, ugyanis a Canon végzett a harmadik helyen 12%-os piaci részesedéssel. A Canon korábban inkább a csúcskategóriájú kameráiról volt nevezetes, ez volt az első alkalom, hogy a cég betört a Top 5-be, sőt egyből a Top 3-ba is. Ugyanakkor a Hewlett-Packard piaci részesedése 14%-ról 9,5%-ra csökken az előző év hasonló időszakához képest. A HP visszaesését az IDC azzal magyarázza, hogy a cég új termékei még nem érkeztek meg a piacra, míg a régebbi termékek eladásai erősen visszaestek.

Az IDC szerint a Canon előretörése az olyan új, karcsú és olcsó modelleknek volt köszönhető, mint az Elph S200 (Európában: IXUS v2).

Az eladások többségét továbbra is a 200-400 dollár közötti kamerák teszik ki, ezek a fényképezőgépek már megfelelően magas felbontást és olyan fejlett funkciókat nyújtanak, mint a dokkolóállomás (docking cradle) és más fejlett technológiák, amellyel egyszerűsíthető a fényképek kinyomtatása és megosztása.

A Hewlett-Packard például nemrég mutatott be új nyomtatókat és digitális fényképezőgépeket, amelyek megkönnyítik a profi minőségű fényképek nyomtatását. A cég új digitális kamerái, a Photosmart 720, 620, illetve 320, tartalmazzák az új "Instant Share" rendszert, amellyel egyetlen kattintásra el lehet küldeni a képeket a nyomtatóra, a levelezőprogramhoz és más alkalmazásokhoz.

Az IDC szerint a legalacsonyabb árkategóriájú digitális kamerákat leszámítva a digitális fényképezőgépek forgalma 30%-kal nőtt tavaly, főként az igen jól sikerült ünnepi szezonnak köszönhetően.

Az IDC szerint az LCD kijelzős kamerák piaca 2001-re 6,5 millió darabra nőtt a 2000-es 5,4 millióhoz képest. Ezzel szemben az egyszerű VGA modellek (a 100$-nál olcsóbb kamerák, amelyekben nincs LCD kijelző) forgalma közel 1 millióval 1,5 millióra csökkent.

Chris Chute, az IDC egyik elemzője megjegyezte, hogy "az egyszerű VGA-piac gyors ütemben eltűnik és alapvetően játékpiaccá alakul át: a gyártók nem tudnak nyereséget elérni ezeken a kamerákon, míg a fogyasztók elég könnyedén elkölthetnek további 50-100$-t és valódi fényképezőgépet kapnak".

"Az iparág előtt álló legnagyobb kihívás most az, hogy leegyszerűsítsék a fényképek nyomtatását, akár online, akár bolti szolgáltatások révén vagy otthoni nyomtatással" -- mondta Chute. A digitális kamera tulajdonosok több mint felének van hagyományos fényképezőgépe is az egyszerű feldolgozás és nyomtatás miatt.

"A várakozások szerint az árak tovább csökkennek, mivel a gyártók igen kemény harcot folytatnak a piaci részesedésért az ünnepi bevásárlási szezon alatt" -- mondta Chute. "Általában az éves digitáliskamera-forgalom 40%-át a negyedik negyedévben realizálják a gyártók."

Előfizetési lehetőség a NetAcademia és a Training360 mind a 600 online tanfolyamára 1 éven át 1 tanfolyam áráért. Siess, ez az őrült ajánlat csak október 31-ig él!

a címlapról