:

Szerző: Vörös Péter

2002. augusztus 7. 15:02

A kínai Legend nyereségnövekedése 15%-ra csökkent az első pénzügyi negyedévben

[Bloomberg] A Legend Group Ltd., Kína legnagyobb számítógépgyártója arról számolt be, hogy az első pénzügyi negyedéves nyereségnövekedés 15%-ra esett vissza, miután tovább csökkentek a PC-árak a kínai piacon.

[Bloomberg] A Legend Group Ltd., Kína legnagyobb számítógépgyártója arról számolt be, hogy az első pénzügyi negyedéves nyereségnövekedés 15%-ra esett vissza, miután tovább csökkentek a PC-árak a kínai piacon.

A júniusban véget ért negyedévben a cég nettó nyeresége 35 millió dollár (részvényenként 3,56 cent) volt, ez jobb mint amire a Bloomberg News által megkérdezett hat elemző számított (32,43 millió dollár). Egy évvel korábban a Legend nyereségnövekedése háromszor ekkora volt.

Egyes elemzők szerint a vállalat várhatóan nem fogja tudni elérni a korábbi előrejelzést, miszerint a jelenlegi pénzügyi évben 20%-os lesz a nyereségnövekedés, mivel a cég kénytelen alacsonyan tartani a PC-árakat az ügyfelek megnyeréséhez.

A cég negyedéves forgalma 6,4%-kal 627,1 millió dollárra nőtt. A Legend 716,760 számítógépet adott el az első pénzügyi negyedévben, ez 10%-os növekedés, míg az eladott PC-k átlagára 3,5%-kal 783,88 dollárra csökkent.

A következő néhány negyedévben a számítógépeladások növekedési üteme nem lesz túl nagy, mivel csökken a potenciális PC-vásárlók száma" -- közölte Lawrence Wu, az OSK Asia Asset Management alapkezelője, aki az első félévben eladta Legend részvényeit.

Pekingben, Sanghajban és más nagyvárosokban a lakosság 30%-ának van számítógépe, ez nem rossz arány még az amerikai szinthez képest sem, mondta Kitty Fok, az International Data Corp. (IDC) kutatási igazgatója.

A második negyedévben a cég 160 ezer mobiltelefont értékesített, ez több mint az előrejelzett forgalom, közölte Yang Yuanqing, a vállalat elnök-vezérigazgatója. "Az az előnyünk, hogy jól ismert a márkanevünk és jók a disztribúciós csatornáink" -- mondta Yang a mobiltelefon-eladásokkal kapcsolatban. "Biztosak vagyunk abban, hogy sikerül elérnünk célunkat: 3-5 éven belül az egyik vezető mobiltelefon-gyártó leszünk Kínában."

A Legend részvényárfolyama 3,8%-kal 3,59 centre emelkedett. A részvényárfolyam az idén egyharmaddal csökkent.

a címlapról