Szerző: Vörös Péter

2002. augusztus 5. 09:24

Az IBM végzett az első helyen az ázsiai notebook-piacon az első negyedévben

[AsiaBizTech, CNET] A Nagy Kék lett az első az Ázsia/Csendes-óceáni (Japán nélkül) laptop-piacon az első negyedévben -- közölte az IDC piackutató cég. Az IBM piaci részesedése 16% volt a régióban, ez 207,3 millió dolláros forgalmat jelentett. A második helyen a Toshiba végzett 14,6%-os részesedéssel.

[AsiaBizTech, CNET] A Nagy Kék lett az első az Ázsia/Csendes-óceáni (Japán nélkül) laptop-piacon az első negyedévben -- közölte az IDC piackutató cég. Az IBM piaci részesedése 16% volt a régióban, ez 207,3 millió dolláros forgalmat jelentett. A második helyen a Toshiba végzett 14,6%-os részesedéssel.

Az IBM notebook-eladásainak 85%-át tették ki a vállalati vásárlások, a piackutató cég szerint a vállaltok gyakrabban frissítik hardvereiket, mint az otthoni felhasználók.

Az első negyedévben szintén az IBM állt a vállalati laptop-forgalom első helyén Szingapúrban 21,1%-os részesedéssel. A Nagy Kék eddig összesen több mint 15 millió ThinkPad notebookot értékesített világszerte. A termékcsalád 1992-ben mutatkozott be.

Amint arról beszámoltunk, a Gartner piackutató cég nemrég jelentette be, hogy a globális laptop eladások 6,1%-kal 6,9 millióra nőttek a második negyedévben a folyamatos árcsökkentéseknek, az ismétlődő vásárlásoknak és a kisvállalati piacnak köszönhetően.

A második negyedévben a legnagyobb notebook-gyártó címért folytatott küzdelemben a Dell diadalmaskodott, ugyanis a vállalat 10,6 százalékkal növelte eladásait és 14,9 százalékos piaci részesedést szerzett.

A második helyet a Compaq-kal egyesült Hewlett-Packard szerezte meg, azonban a cég eladásai a tavalyi első negyedévhez képest 0,4 százalékkal csökkentek. A HP piaci részesedése 14,7 százalékot tett ki.

A Toshiba 11,4 százalékkal növelte eladásait, elsősorban az amerikai és a nyugat-európai piacon teljesített jól a japán gyártó. A Toshiba -- amely az első negyedévben elnyerte a legnagyobb notebook-gyártónak járó címet -- a második negyedévben 12,8 százalékos részesedést szerzett és az eladási versenyben a harmadik helyre szorult.

A negyedik helyet az IBM szerezte meg, a vállalat a tavalyi második negyedévhez képest 0,6 százalékkal növelte az eladott notebookok számát és 10,7 százalékos piaci részesedést szerzett. Az ötödik helyen az eladásait 5,2 százalékkal növelő Sony végzett, a japán cég piaci részesedése 7,1 százalék volt.

A Nikkei Market Access japán piackutató cég szerint 2002-ben a globális notebook-forgalom 19,4 százalékkal 28,73 millió darabra fog emelkedni. A növekedési ütem 2001-ben mindössze 3,5 százalék volt. A globális notebook-forgalom az elmúlt négy évben, illetve 2002-ben (előrejelzés) az alábbiak szerint alakul(t) (darabszám millióban):


Forrás: Nikkei Market Access

A nyári leállás után, szeptember 29-30-án az Amazon felhőszolgáltatása és a microservicek témája köré épülő meetupokkal indul újra a HWSW free! meetup-sorozat.

a címlapról

Hirdetés

AWS és microservice meetupokkal kezdjük az őszt!

2021. szeptember 17. 09:38

A nyári leállás után, szeptember 29-30-án az Amazon felhőszolgáltatása és a microservicek témája köré épülő meetupokkal indul újra a HWSW free! meetup-sorozat.