Szerző: Vörös Péter

2002. augusztus 5. 09:15

Piaci részesedést veszített az első pénzügyi negyedévben a japán NTT DoCoMo

[Bloomberg] A világ legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója, a japán NTT DoCoMo pénteken bejelentette, hogy ügyfelei kevesebbet költöttek a mobiltelefon-szolgáltatásokra, valamint a cég piaci részesedést veszített a júniusban zárult első pénzügyi negyedévben.

[Bloomberg] A világ legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója, a japán NTT DoCoMo pénteken bejelentette, hogy ügyfelei kevesebbet költöttek a mobiltelefon-szolgáltatásokra, valamint a cég piaci részesedést veszített a júniusban zárult első pénzügyi negyedévben.

A DoCoMo fő mobiltelefon-szolgáltatására az ügyfelek átlagosan 68,40 dollárt (~ 17 ezer Ft-ot) költöttek havonta az első pénzügyi negyedévben, ez 7%-kal kevesebb az előző év hasonló időszakához képest.

A cég azt is közölte, hogy részesedése a 70 milliárd dolláros mobiltelefon-piacon 58,6%-ra csökkent ebben az időszakban, szemben a március 31-én zárult pénzügyi évben elért 59%-kal. A cég előfizetőinek száma 679 ezerrel gyarapodott a fő mobiltelefon-szolgáltatásnál, ez alig fele az előző év hasonló időszakában elért növekedésnek.

A rivális KDDI Corp. és a Vodafone Group Plc tulajdonában lévő J-Phone Co. nyerte el az ügyfelek egy részét a DoCoMo elől, mivel gyorsabb mobiltelefonos Web-szolgáltatásokat és digitális kamerával felszerelt mobiltelefonokat kínáltak. A DoCoMo kísérletet tett arra, hogy az i-mode mobiltelefonos Web-szolgáltatás továbbfejlesztésével kompenzálja a hagyomonyos hívásokból származó csökkenő bevételeket, ez azonban a jelek szerint nem járt sikerrel.

"A felhasználónkénti átlagos forgalom a vártnál sokkal alacsonyabb. Úgy vélem, hogy a befektetők ezt jó kifogásnak fogják találni az részvényeladáshoz" -- mondta Peter Yeh, a Merrill Lynch Investment Managers japán részvénypiaci részlegének vezetője.

Bár a DoCoMo ügyfelek 160 jennel (~ 333 Ft-tal) többet költenek havonként az i-mode szolgáltatásokra az előző év hasonló időszakához képest, a hagyományos telefonhívásokra 780 jennel (~ 1600 Ft-tal) költöttek kevesebbet az első pénzügyi negyedévben. Ezenkívül csökken a hívási idő is: havonta átlagosan 169 percet telefonáltak a DoCoMo ügyfelei, szemben az előző év hasonló időszakában elért 182 perccel.

Pénteken a cég részvényárfolyama 8000 jennel (3%-kal) 275 ezer jenre emelkedett. Az idén eddig összességében 11%-kal csökkent a részvényárfolyam. A cég az első pénzügyi negyedéves felhasználói adatokat a japán értéktőzsdék zárása után tette közzé.

A nyári leállás után, szeptember 29-30-án az Amazon felhőszolgáltatása és a microservicek témája köré épülő meetupokkal indul újra a HWSW free! meetup-sorozat.

a címlapról

Hirdetés

AWS és microservice meetupokkal kezdjük az őszt!

2021. szeptember 17. 08:11

A nyári leállás után, szeptember 29-30-án az Amazon felhőszolgáltatása és a microservicek témája köré épülő meetupokkal indul újra a HWSW free! meetup-sorozat.