Szerző: Vörös Péter

2002. augusztus 2. 08:56

Az Adobe részvényárfolyama drasztikusan visszaesett, miután a cég csökkentette harmadik pénzügyi negyedéves előrejelzéseit

[Bloomberg] Az Adobe Systems részvényárfolyama csütörtökön 7,13 dollárral (29,76%-kal) 16,83 dollárra zuhant le, miután a grafikus szoftvereket gyártó cég csökkentette harmadik pénzügyi negyedéves forgalmi és nyereség-előrejelzéseit a hirdetési kiadások jelentős visszaesése miatt.

[Bloomberg] Az Adobe Systems részvényárfolyama csütörtökön 7,13 dollárral (29,76%-kal) 16,83 dollárra zuhant le, miután a grafikus szoftvereket gyártó cég csökkentette harmadik pénzügyi negyedéves forgalmi és nyereség-előrejelzéseit a hirdetési kiadások jelentős visszaesése miatt.

Az Adobe szerdán a tőzsdei zárás után jelentette be, hogy harmadik pénzügyi negyedéves forgalma 270-290 millió dollár, részvényenkénti nyeresége pedig 18-23 cent között lesz (leszámítva az egyszeri tételeket). Júniusban a cég még azt várta, hogy a forgalom 300-320 millió dollár, a nyereség pedig részvényenként 24-27 cent lesz.

A befektetők abban reménykedtek, hogy a cég forgalma növekedni fog. 2001 harmadik negyedévében a cég forgalma 292,1 millió dollár, nyeresége pedig részvényenként 28 cent volt (leszámítva az egyszeri tételeket).

Az Adobe a gyengébb eredményeket a vártnál alacsonyabb júliusi forgalommal magyarázta, főként Japánban és Európában.

A cég nem módosította a negyedik pénzügyi negyedéves előrejelzéseket, a vállalat továbbra is részvényenként 26-29 centes nyereségre és 315-345 millió dolláros forgalomra számít.

"Az Adobe azon kevés cégek egyike volt, amelyek viszonylag jól tartották magukat, de most úgy látszik, hogy ugyanolyan problémákkal küzdenek, mint a többiek" -- mondta Daniel Morgan, a Noble Financial Group technológiai elemzője és alapkezelője. "A realitások elérték őket is."

Az Adobe részvényárfolyama az elmúlt egy évben 38%-kal csökkent, ez kevesebb, mint a legtöbb szoftvergyártó részvényárfolyam-csökkenése: az Oracle 45%-kal, a Siebel Systems 74%-kal, míg az I2 Technologies 92%-kal esett vissza az elmúlt egy évben.

Az utolsó négy negyedévben csökkentek az eladások, mivel a szigorúbb vállalati költségvetések azt eredményezték, hogy az Adobe termékeket használó reklámügynökségek kiadásai csökkentek. A San Jose (Kalifornia) központú Adobe arra számított, hogy a Photoshop legújabb, 7-es verziója végre növelni fogja a forgalmat.

Az Adobe termékeinek egyik legfontosabb felhasználási területe a magazin- és újsághirdetések tervezése. A csökkenő céges nyereségeknek kemény hatásuk volt a reklámiparra. Az amerikai magazinokban a hirdetésekre felhasznált oldalak száma júliusban 18905 volt, ez 23%-os visszaesés a két évvel ezelőtti szinthez képest, közölte a Publishers Information Bureau. Az első negyedévben az amerikai újságokban hirdetésekre fordított kiadások összege 9,7 milliárd dollár volt, ez ötéves mélypontot jelent.

Jay Vleeschhouwer, a Merrill Lynch egyik elemzője az Adobe részvénybesorolását rövid távon "erős vétel"-ről "semleges"-re szállította le. Steven Kahl, a Goldman Sachs Group egyik elemzője a részvénybesorolását "túlteljesíti a piacot"-ról "piaci teljesítmény"-re csökkentette. Benjamin Reitzes, a UBS AG egyik elemzője a részvénybesorolását "erős vétel"-ről "vétel"-re szállította le.

Christopher Galvin, a J.P. Morgan Chase & Co. egyik elemzője a 2002-es nyereség-előrejelzést részvényenként 98 centről 90 centre vitte le, míg a 2003-as előrejelzést 1,10 dollárról 1 dollárra csökkentette.

Az Adobe a tervek szerint szeptember 12-én, a tőzsdei zárás után teszi közzé harmadik pénzügyi negyedéves eredményeit.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról