Szerző: Bodnár Ádám

2002. augusztus 1. 14:21

A második negyedévben a Dell volt a legnagyobb notebook-gyártó

Miközben a második negyedévben a PC-piac némileg csökkent, a mobil számítógépek eladásai továbbra is nőttek -- derül ki a Gartner Dataquest jelentéséből.

Miközben a második negyedévben a PC-piac némileg csökkent, a mobil számítógépek eladásai továbbra is nőttek -- derül ki a Gartner Dataquest jelentéséből.

A második negyedévben világszerte 6,9 millió mobil PC-t adtak el, amely 6,1 százalékkal magasabb, mint a tavalyi második negyedéves 6,5 millió darabos adat. Ezzel szemben az összesített PC-piac a tavalyi második negyedévhez képest 1 százalékkal csökkent.

"A mobil számítógépek piacának növekedése jó hír, hiszen a PC-piac össszességénen továbbra is gyenge" -- mondta Charles Smulders, a Dataquest számítástechnikai platform részlegének alelnöke. "A mobil PC-k eladásai Japánt és Dél-Amerikát leszámítva mindegyik régióban nőttek. Az amerikai notebook-piac a tavalyi második negyedévhez képest 9,3 százalékkal növekedett, amely főként az oktatási intézmények növekedő megrendeléseinek köszönhető."

A második negyedévben a lenagyobb notebook-gyártó címért folytatott küzdelemben a Dell diadalmaskodott, ugyanis a vállalat 10,6 százalékkal növelte eladásait és 14,9 százalékos piaci részesedést szerzett. A második helyet a Compaq-kal egyesült Hewlett-Packard szerezte meg, azonban a cég eladásai a tavalyi első negyedévhez képest 0,4 százalékkal csökkentek. A HP piaci részesedése 14,7 százalékot tett ki.

A Toshiba 11,4 százalékkal növelte eladásait, elsősorban az amerikai és a nyugat-európai piacon teljesített jól a japán gyártó. A Toshiba -- amely az első negyedévben elnyerte a legnagyobb notebook-gyártónak járó címet -- a második negyedévben 12,8 százalékos részesedést szerzett és az eladási versenyben a harmadik helyre szorult.

A negyedik helyet az IBM szerezte meg, a vállalat a tavalyi második negyedévhez képest 0,6 százalékkal növelte az eladott notebookok számát és 10,7 százalékos piaci részesedést szerzett. Az ötödik helyen az eladásait 5,2 százalékkal növelő Sony végzett, a japán cég piaci részesedése 7,1 százalék volt.

"Számításaink szerint a 2002-ben és 2003-ban a notebook-piac növekedésben felülmúlja az asztali gépekét" -- mondta Smulders. "A PC-gyártóknak arra kell koncentrálnia, hogyan kínálhatnák a legkedvezőbb ár/érték arányú hordozható gépeket a vevőknek."

a címlapról

VISION

0

Olcsóbb Vision Pro-ra fekszik rá az Apple

2024. június 19. 13:00

A második generációs eszköz fejlesztése helyett egy alacsonyabb árkategóriára lövő hardverre összpontosít az almás cég, ami 2025-ben jelenhet meg.