Szerző: Vörös Péter

2002. július 25. 18:18

Terra Lycos: vegyes második negyedéves eredmények

[CNET, Wall Street Journal] A Terra Lycos, a spanyol-amerikai internetbirodalom szerdán bejelentette, hogy második negyedéves működési vesztesége a vártnál alacsonyabb volt, ugyanakkor azt is közölte a cég, hogy az egész éves forgalom várhatóan alacsonyabb lesz a korábbi előrejelzéseknél a gyengébb dollár miatt.

HIRDETÉS

[CNET, Wall Street Journal] A Terra Lycos, a spanyol-amerikai internetbirodalom szerdán bejelentette, hogy második negyedéves működési vesztesége a vártnál alacsonyabb volt, ugyanakkor azt is közölte a cég, hogy az egész éves forgalom várhatóan alacsonyabb lesz a korábbi előrejelzéseknél a gyengébb dollár miatt.

A cég közölte, hogy az EBITDA (kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti veszteség) 32,1 millió dollár volt, szemben az első negyedévben elért 40,8 millió dollárral -- az előző év hasonló időszakához képest 51%-kal csökkent a működésből származó veszteség.

Joaquim Agut, a Terra elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az egész éves forgalom 667-727 millió dollár között lesz, míg májusban a cég még 716,9-776,6 millió dolláros éves forgalommal számolt.

Agut azt is közölte, hogy az éves üzemi veszteség a teljes forgalom 16-19%-a között lesz. Korábban a cég úgy vélte, hogy üzemi szinten mérve elérhető a nullszaldós eredmény, ha a korábbi forgalom célkitűzések maximumát sikerül elérni.

A második negyedéves nettó veszteség 102,5 millió dollár volt, szemben az előző év hasonló időszakában elért 215 millió dolláros veszteséggel.

A Terra (amelynek 37%-os tulajdonosa a Telefonica, "a spanyol Matáv") azt is bejelentette, hogy a második negyedéves forgalom 10%-kal 160,9 millió dollárra csökkent az előző év hasonló időszakához képest. Az előző negyedévhez képest mindössze 1%-kal emelkedett a vállalat forgalma.

A Terra közölte, hogy a forgalmat kedvezőtlenül érintették a devizaárfolyamok változásai, az euró erősödése, mivel a cég forgalmának 79%-a nem euróban realizálódik. A dollár visszaesését figyelmen kívül hagyva a második negyedéves forgalom 173,2 millió dollár lett volna, ez nagyjából megfelel a cég májusi előrejelzéseinek.

Immár sorozatban az ötödik olyan negyedévet zárja a cég, amikor nem változik vagy csökken forgalomnövekedés üteme, ez arra utal, hogy várhatóan nem sikerül elérni azt a korábban kitűzött célt, miszerint az év végéig el kellene érni a nullszaldós eredményt üzemi szinten.

A médiabevételek (amelyek a Terra forgalmának legnagyobb részét adják) 13%-kal csökkentek az előző év hasonló időszakához képest. Ellenben pozitív hír a gyengélkedő online hirdetési piac számára az, hogy az elemzők megjegyezték: a médiabevételek emelkedtek volna, ha a dollár nem gyengül.

"Figyelmen kívül hagyva a devizaárfolyamok hatását, a portálforgalom 14,9%-kal nőtt volna az előző negyedévhez képest" -- mondta Alexandra Lord, a BNP Paribas egyik internetes elemzője, hozzátéve azt, hogy a médiaforgalom különösen Spanyolországban és Latin-Amerikában volt erős.

A cég nem tért ki arra, hogy mi a helyzet a Bertelsmann-nal kötött 1 milliárd dolláros, ötéves online hirdetési megállapodással. A német médiaóriás áprilisban közölte, hogy szeretné újratárgyalni azt a fennmaradó 675 millió dollárt, amelyet várhatóan hirdetésre fognak költeni a Terra webhelyein.

a címlapról