Szerző: Bodnár Ádám

2002. július 25. 10:35

Jelentősen csökkentette árait a Palm

[CNET] A világ első számú kéziszámítógép-gyártója, az amerikai Palm a mai napon jelentősen csökkenti termékeinek árát. A vállalat képviselője szerint azonban annak ellenére, hogy nemrégiben a Sony és a Handspring is hasonló lépéseket tett, szó sincs árversenyről.

[CNET] A világ első számú kéziszámítógép-gyártója, az amerikai Palm a mai napon jelentősen csökkenti termékeinek árát. A vállalat képviselője szerint azonban annak ellenére, hogy nemrégiben a Sony és a Handspring is hasonló lépéseket tett, szó sincs árversenyről.

"A nyári időszakban hagyományosan gyenge a kereslet a kéziszámítógépek iránt" -- mondta Kenyon Scott, a Palm termékmarketingért felelős menedzsere. "A legtöbb gyártó ilyenkor árcsökkentésekkel vagy akciókkal igyekszik növelni az eladásokat."

Tavaly ősszel komoly árháború bontakozott ki a kéziszámítógépek gyártói között, azonban annak oka a felhalmozott raktárkészletektől való megszabadulás volt, míg a mostani árcsökkentés csupán szezonális jellegű -- mondta Scott. "Ez csupán egy szezonális árcsökkentés, semmi több."

Az alsó kategóriás Palm m105 modell ára 149 dollárról 99 dollárra csökken, az m125 179 helyett 169 dollárba kerül, az m500-ért 299 helyett 199 dollárt kérnek, az i705 ára pedig 449 dollárról 399 dollárra módosul. A vezeték nélküli internetkapcsolatra is képes i705 vásárlásakor további 100 dollár árengedmény jár azoknak, akik egy évre előfizetnek a Palm.net szolgáltatásra.


Palm m515

Meglepő módon a csúcskategóriás m515 modell ára nem csökkent, a készülék továbbra is 399 dollárért kapható. "Az m515 hihetetlenül népszerű, ezért nem csökkentjük az árát" -- mondta Kenyon Scott.

A kéziszámítógépek gyártói folyamatosan csökkentik áraikat. Júniusban a Palm ideiglenes vezérigazgatója, Eric Benhamou úgy nyilatkozott, hogy a vállalat a 100 dollár körüli modellekre fókuszál, ugyanis korábban számos fogyasztói elektronikai termék -- például a DVD-lejátszük vagy a hordozható zenelejátszók -- esetében a 100 dolláros lélektani határ megközelítése jelentette egy termék sikersorozatának kezdetét.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról