Szerző: Bodnár Ádám

2002. július 18. 16:17

46 százalékkal növelte negyedéves nyereségét a Nokia

Jorma Ollila
Jorma Ollila
A Nokia bejelentette, hogy a költségcsökkentések nyomán második negyedéves profitja 46 százalékkal emelkedett. A cég papírjainak árfolyama mégis visszaesett, ugyanis a vállalat vezetői közölték, hogy a harmadik negyedév során szükség lehet a MobilCom AG-nak nyújtott kölcsön összegének leírására.

A Nokia második negyedéves nyeresége 862 millió euró, azaz részvényenként 18 cent volt, szemben az előző év második negyedévében elért 589 millió euróval, vagyis részvényenként 12 centtel. A vállalat üzemi eredménye 43 százalékkal 1,2 milliárd euróra növekedett. A mobiltelefonok értékesítéséből származó üzemi bevétel 27 százalékkal 1,15 milliárd eurót tett ki, a részleg forgalma 5,4 milliárd euró volt, az üzemi haszonrés 16,9 százalékról 21,3 százalékra emelkedett.

Jorma Ollila vezérigazgató közölte, hogy a harmadik negyedéves nyereség viszonylag alacsony lehet, ugyanis elképzelhető, hogy a vállalatnak le kell írnia a német MobilCom AG-nek nyújtott 752 millió eurós kölcsönt. A hír nyomán a Nokia részvényárfolyama 4,5 százalékkal 13,72 euróra csökkent. A cég piaci értéke jelenleg 66 milliárd euró, azonban két éve még több, mint 300 milliárd euró volt.

A Nokia előrejelzései szerint a második félévben az eladások 3-10 százalékkal növekednek majd. Ollila azt is közölte, hogy a Nokia csökkentette a mobiltelefon-eladásokról szóló előrejelzését, a cég arra számít, hogy idén is csak 400 millió mobiltelefont adnak el világszerte, szemben a korábbi 420 milliós várakozással. Tavaly körülbelül 380 millió darabra volt tehető a piac forgalma. A cég az év végéig 40%-os mobilpiaci részesedést kíván elérni. A Nokia részesedése jelenleg 35-36 százalékra tehető.

A vállalat 30 új mobiltelefon-modellt dob piacra ebben az évben, melyek közel fele már alkalmas lesz multimédiás üzenetek (MMS) küldésére is, míg 2003-ban a cég termékeinek több mint fele színes kijelzővel kerül forgalomba.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról