Szerző: Vörös Péter

2002. július 9. 18:38

Japánban már 12 hónapja csökkennek a mobiltelefon-eladások

[Bloomberg] Májusban folytatódott a mobiltelefon-eladások csökkenése Japánban, ez volt a visszaesés sorozatban 12. hónapja, mivel a gazdasági hanyatlás következtében csökkennek a mobiltelefonokra szánt kiadások, közölte a Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) szervezet.

[Bloomberg] Májusban folytatódott a mobiltelefon-eladások csökkenése Japánban, ez volt a visszaesés sorozatban 12. hónapja, mivel a gazdasági hanyatlás következtében csökkennek a mobiltelefonokra szánt kiadások, közölte a Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) szervezet.

Az egy évvel korábbi szinthez képest 28%-kal, 3,24 millió darabra esett vissza a forgalom, közölte a JEITA. Az egyedüli jó hír az, hogy áprilishoz képest 4,1%-kal nőttek az eladások, ez volt egyébként sorozatban a harmadik javulás az előző hónaphoz képest.

A mobiltelefon-szolgáltatók, az NTT DoCoMo, a KDDI és a J-Phone az idén is keményen küzdenek az előfizetőkért, ezt jelentősen megnehezíti, hogy egy évtizeden belül immár harmadszor van recesszió a felkelő nap országában. A kereslet növelése érdekében a mobiltelefon-gyártók olyan új szolgáltatásokat nyújtanak az utóbbi időkben, mint a beépített digitális kamera, gyorsabb mobil internet-hozzáférés és több memória.

"Egyre nehezebb olyan embereket találni, akiknek még soha nem volt mobiltelefonjuk" -- mondta Kazunori Kumata, a Sakura Friend Research Center egyik elemzője. "Ezenkívül a japán fogyasztóknak jelenleg nincs túl nagy kedvük költekezni."

A forgalom visszaesése egyben arra is utal, hogy a felmérésben szereplő NEC, Matsushita Communication Industrial, Sharp, Sony, Toshiba, Kyocera és Sanyo Electric forgalma is csökkenni fog az idén.

A mobiltelefon-eladások csökkenése arra kényszeríti a szolgáltatókat, hogy növeljék a kiskereskedőknek nyújtott támogatásokat.

Júniusban a Vodafone, a J-Phone anyavállalata emelte egyes mobiltelefonjainak (például az eladásokban kiválóan szereplő, digitális kamerával felszerelt mobiltelefonok) támogatását, ami pedig megkérdőjelezi a cég azon korábbi állítását, miszerint az év egészében 2,4 milliárd dollárral fogják csökkenteni a mobiltelefonokkal kapcsolatos támogatások összegét.

A JEITA által nyomon követett mobiltelefon-eladásokban szerepelnek a hagyományos mobiltelefonok és a kizárólag Japánban szabványos, ún. Personal Handyphone Systems (PHS) mobiltelefonok.

Májusban a hagyományos mobiltelefonok forgalma 26%-kal 3,15 millió darabra csökkent az előző év hasonló időszakához képest, míg a PHS-forgalom 65%-kal 93 ezer darabra esett vissza. A PHS-eladások már 15 hónapja csökkennek.

Júniusban az NTT DoCoMo, Japán legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója 267 ezer új előfizetőhöz jutott, ez 52%-os eredményt jelent a múlt hónap összes új előfizetőihez képest. A fennmaradó részen a KDDI (a DoCoMo legközelebbi riválisa) és a J-Phone (a harmadik helyezett japán mobiltelefon-szolgáltató) osztozott.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról