Szerző: Vörös Péter

2002. július 9. 15:12

Az amerikai mobiltelefon-felhasználók egyharmada tervezi új készülék vásárlását

Az amerikai mobiltelefon-felhasználók közel egyharmada tervezi, hogy új mobiltelefont vesz egy éven belül annak érdekében, hogy olyan új szolgáltatásokkal felszerelt készülékhez jusson, mint a hangfelismerés, a szöveges üzenetküldés és csengőhangok letöltése -- áll egy hétfőn közzétett tanulmányban.

Az amerikai mobiltelefon-felhasználók közel egyharmada tervezi, hogy új mobiltelefont vesz egy éven belül annak érdekében, hogy olyan új szolgáltatásokkal felszerelt készülékhez jusson, mint a hangfelismerés, a szöveges üzenetküldés és csengőhangok letöltése -- áll egy hétfőn közzétett tanulmányban.

A mobiltelefon-kutatással foglalkozó Telephia Inc. és a piackutató Harris Interactive Inc. közös tanulmányában arra az eredményre jutott, hogy a 18 éves és annál idősebb amerikai mobiltelefon-előfizetők 31%-a egy éven belül tervezi újabb mobiltelefon vásárlását, szemben az egy évvel ezelőtti 27%-kal.

A most kimutatott arányszám lényegében változatlan a hat hónappal ezelőtti értékhez képest, dacára a jelentős gazdasági visszaesésnek.

Az 51 ezer megkérdezetten alapuló tanulmány szerint a leendő mobiltelefon-vásárlók 80 százaléka szeretne határidőnapló és címjegyzék alkalmazást következő mobiltelefonjában, 74 százaléka akar hangfelismerő tulajdonságokat és 67 százalék kíván szöveges üzenetküldést.

Az amerikai mobiltelefon-szolgáltatók gőzerővel folytatják a fejlettebb hálózatok kiépítését, amelyek révén a felhasználók gyors internetkapcsolathoz juthatnak, ami lehetővé teszi a webböngészést, fotók küldését és zenék letöltését. A szolgáltatók abban bíznak, hogy a gyors adatátviteli lehetőségek az ipar növekedésének új katalizátoraivá válnak, miután az új előfizetők száma jelentősen lelassult az utóbbi időkben.

A felhasználók számának növelése egyre nehezebbé válik, mivel a gazdaság lelassult és a piac közel áll a telítettséghez: az amerikai lakosság közel felének már van mobiltelefonja.

A Telephia közölte, hogy az új mobiltelefont egy éven belül vásárolni tervező felhasználók 26 százalékát érdeklik a beépített digitális kamerák, 30 százalékát a képnéző és más multimédia funkciók, 37 százalék szeretne PDA (personal digital assistant - digitális személyi titkár) funkciókat, míg 29 százalékot érdekelnek a zenelejátszási képességek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról