Szerző: Bodnár Ádám

2002. július 8. 12:40

Csak szeptemberben kerülnek piacra az olcsó ASROCK alaplapok

Az Asustek olcsó alaplapokra szakosodott leányvállalata, a Hua Ching hosszas előkészületek után szeptemberben kezdi meg első termékeinek szállítását -- nyilatkozta az Asustek igazgatótanácsának elnöke, Johnny Shih.

Az Asustek olcsó alaplapokra szakosodott leányvállalata, a Hua Ching hosszas előkészületek után szeptemberben kezdi meg első termékeinek szállítását -- nyilatkozta az Asustek igazgatótanácsának elnöke, Johnny Shih.

Az ASROCK márkanéven piacra dobott alaplapokkal az Asustek első számú célja, hogy megőrizze piacvezető szerepét: a vállalat becslései szerint az olcsó alaplapokat gyártó leányvállalat az év végére elérheti a havi 150-200 000 darabos forgalmat is. A tervek között szerepel, hogy 2003 végére a Hua Chinget a világ ötödik legnagyobb alaplapgyártójává emeljék. A Hua Ching vezetői úgy látják, hogy a nyomott árú termékek piacán még van hely egy újabb szereplő számára, főként a fejlődő piacokon tapasztalható jelentős növekedésnek köszönhetően.

Hsu Shih-csang, a Hua Ching igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy aligha valószínű, hogy a vállalat olyan chipkészletekre építsen alaplapot, amelyek nem rendelkeznek az Intel licencével, azonban kategorikusan semmit sem zárt ki, mondván: a cég minden lehetőséget megvizsgál és azután dönt arról, milyen termékekkel jelenjen meg a piacon.

Az Asustek piaci részesedését az utóbbi időben nemcsak az alacsony árairól ismert ECS fenyegette, hanem az MSI is. Mivel az alaplapgyártóknak a 2000-es év vége óta piaci túlkínálattal kell szembenénziük, intenzív árverseny alakult ki a gyártók között. Johnny Shih szerint egy olcsó termékekről ismert márkanév lehet, hogy rossz hatással lesz a cég ázsiójára, azonban sokkal nagyobb kárt okozna, ha az ASUS márkenevű alaplapokat kellene olcsón adni.

Az újonnan létrehozott leányvállalat révén az Asustek nemcsak a piaci részesedését növelné, hanem egyben arra is számít, hogy a felső kategóriás alaplapjait nem kell áron alul adnia ahhoz, hogy felvehesse a versenyt az ECS nyomott áraival. Mindazonáltal Shih nem tudta megbecsülni, mennyi lesz az Asustek harmadik negyedéves forgalma és bruttó haszonrése.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról