Szerző: Vörös Péter

2002. július 7. 20:48

A DoCoMo újra az első helyen áll a mobiltelefon-felhasználók növekedési ütemét tekintve Japánban

[Reuters] A Telecommunications Carriers Association (TCA, Távközlési Szolgáltatók Egyesülete) legfrissebb felmérése szerint az NTT DoCoMo Inc. júniusban ismét megszerezte Japánban az első helyet az új mobiltelefon-előfizetők számát illetően, miután a cég új, digitális kamerával felszerelt és más továbbfejlesztett mobiltelefonokat dobott piacra.

[Reuters] A Telecommunications Carriers Association (TCA, Távközlési Szolgáltatók Egyesülete) legfrissebb felmérése szerint az NTT DoCoMo Inc. júniusban ismét megszerezte Japánban az első helyet az új mobiltelefon-előfizetők számát illetően, miután a cég új, digitális kamerával felszerelt és más továbbfejlesztett mobiltelefonokat dobott piacra.

Májusban viszonylag kevés új mobiltelefonnal jelentkezett a DoCoMo, így akkor a rivális KDDI Corp. és J-Phone Corp. mögé szorult az előfizetők számának növekedését tekintve, ez először fordult elő azóta, hogy a TCA 1996-ban elkezdte az adatok gyűjtését.

Azonban a DoCoMo júniusban újra visszaállt az első helyre, miután a cég piacra dobta első digitális kamerájával felszerelt mobiltelefonjait, valamint a speciális tulajdonságokkal ellátott 504-es sorozatot, amelynek adatátviteli sebessége háromszor akkora, mint az elődeié.

"A két új típusú mobiltelefon segítette a júniusi forgalom növelését" -- közölte a DoCoMo szóvivője, hozzátéve azt, hogy a digitális kamerával felszerelt mobiltelefonok és az 504-es sorozatba tartozó mobiltelefonok egyaránt népszerűnek bizonyultak.

A DoCoMo előfizetőinek száma 267 ezerrel nőtt júniusban, míg a rivális KDDI "au" szolgáltatásának előfizetői száma 131 400-zal emelkedett. A Japan Telecom és az anyavállalat Vodafone által működtetett J-Phone előfizetőinek száma 124 100-zal nőtt júniusban.

A DoCoMo korábban csak nézőként szemlélte azt, hogy a vetélytársak digitális kamerával felszerelt mobiltelefonokat dobtak piacra és jelentős teret nyertek. Ezután a cég júniusban végre piacra dobta saját verzióját, amely egyébként vakuval is fel van szerelve. A kamerát a Sharp gyártja és értékesíti OEM alapon a DoCoMo-nak. A cég új kihajtható kamera mobiltelefonjának, az "SH 251i"-nek külső felén van még egy kijelző, ez használható képkeresőnek.

A J-Phone, Japán harmadik legnagyobb mobitelefon-szolgáltatója tavaly meglepte két nagyobb riválisát azzal, hogy jelentős sikereket ért el "sha-mail" mobil képfelvételi szolgáltatásával.

A harmadik generációs (3G) mobiltelefóniában a KDDI nagy meglepetésre eddig megelőzte a DoCoMo-t, dacára annak, hogy a DoCoMo volt a világon az első szolgáltató, amely 3G szolgáltatást indított el még tavaly októberben, június végéig azonban mindössze 114 500 előfizetőt szerzett magának a cég. A KDDI április 1-én indította be CDMA 3G szolgáltatását és azóta 1,15 millió előfizetőt szerzett.

Az elemzők szerint a DoCoMo főként azért sikertelen eddig a 3G szolgáltatás terén, mert korlátozott a lefedett terület és viszonylag rövid a 3G mobiltelefonok akkumulátorainak használati ideje.

A DoCoMo esetében a harmadik generációs szolgáltatás azt jelenti, hogy a cég új és költséges hálózatot kénytelen kiépíteni, ezzel szemben a KDDI viszonylag olcsóbban képes gyors mobiltelefon szolgáltatást nyújtani, mivel az ő esetükben csak a meglévő hálózatokat kell upgrade-elni.

Nem minden elemzőt nyűgöz le a legfrissebb DoCoMo-eredmény. Hironobu Sawake, a J.P. Morgan egyik vezető elemzője elmondta, hogy a cég piaci részesedésének alakulása némileg kiábrándító, főként ha figyelembe vesszük a júniusban piacra dobott, új 504i sorozatot körülvevő fanfárt.

"Én azt gondoltam, hogy a DoCoMo még jobb eredményt fog elérni. Egykor a DoCoMo könnyedén szerezte meg az új előfizetők 60-70%-át. Azok a napok immár elmúltak" -- mondta Sawake, aki azonban azt is hozzátette, hogy a DoCoMo-nak némi előnye lehet az au-val szemben a következő néhány hónapban, mivel a KDDI nem tervezi új modellek bemutatását júliusban és augusztusban.

Május 18-19-én biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum újdonságaira fókuszáló meetupokat rendezünk, 2 nap alatt összesen 10 klassz előadással.

a címlapról