Szerző: Vörös Péter

2002. július 6. 19:02

Jól alakultak a Sony PlayStation 2-eladások májusban, az Xbox és a GameCube továbbra sem tudja megszorítani az éllovast

[Bloomberg] Az NPD Group piackutató cég legfrissebb felmérése szerint a Sony több mint megkétszerezte PlayStation 2-forgalmát Észak-Amerikában májusban, ezzel jelentősen leelőzte a rivális Microsoftot és Nintendót.

[Bloomberg] Az NPD Group piackutató cég legfrissebb felmérése szerint a Sony több mint megkétszerezte PlayStation 2-forgalmát Észak-Amerikában májusban, ezzel jelentősen leelőzte a rivális Microsoftot és Nintendót.

Az NPD adatai azt mutatják, hogy a Sony több mint 520 ezer játékkonzolt adott el az USA-ban és Kanadában, áprilishoz képest ez 315.200 darabos növekedés volt. A Microsoft Xbox eladásai is jelentősen (151.800 darabbal 230 ezer darabra) emelkedtek, míg a Nintendo 112.300 GameCube konzolt adott el (ez 30.300-as növekedés áprilishoz képest).

Amint arról korábban már beszámoltunk mindhárom játékkonzol-gyártó csökkentette árait májusban, a Nintendo és a Microsoft célja az volt, hogy megpróbálják elérni a Sony PlayStation 2 eladásait. amely továbbra is a legkelendőbb konzol a piacon.

A Microsoft Xbox eladásai eddig jelentősen elmaradtak az eredeti előrejelzésektől, a cég 2003 júniusáig akár több mint 2 milliárd dollárt is veszíthet a játékkonzollal kapcsolatban, közölte Brendan Barnicle, a Pacific Crest Securities egyik elemzője.

"Úgy vélem, hogy az Xbox soha nem lesz nyereséges a cég számára" -- közölte James Lin, a Jefferies & Co. egyik elemzője. "Ez voltaképpen csak a bemelegítés a Microsoft számára. A vállalat igyekszik annyit tanulni ebből, amennyit csak lehet, mivel az igaz csata a következő ciklusban lesz a PlayStation 3 és az Xbox 2 között". A várakozások szerint a következő generációs játékkonzolok megjelenésére legalább 2005-ig kell várni.

Bridgitt Arnold, a Microsoft szóvivője nem kommentálta az NPD jelentését.

Tavaly az USA-ban a videojátékok és berendezések eladásai 9,4 milliárd dollárt tettek ki az NPD szerint, ez 1 milliárd dollárral több, mint amennyit a fogyasztók mozijegyekre adtak ki 2001-ben.

A Microsoft 100 dollárral 199 dollárra csökkentette az Xbox árát, miután a Sony is csökkentette a PlayStation 2 árát. Az elemzők szerint az Xbox gyártása több mint 300 dollárba kerül, mivel a konzolban van winchester és beépített modem is. A piackutatással és tanácsadással foglalkozó Envisioneering Group szerint a PlayStation 2 gyártási költsége 185 dollár. A Nintendo úgy nyilatkozott, hogy a GameCube gyártási költsége 150 dollár.

Richard Doherty, a Envisioneering Group kutatási igazgatója a Microsoft árcsökkentését így kommentálta: "Az árcsökkentés lényegében azt jelenti, hogy még többe fog kerülni az Xbox gyártása és nem tudom, hogyan fogják behozni ezt, mivel az árcsökkentés csak átmeneti keresletnövekedést jelentett, nem folyamatos emelkedést."

Doherty kutatásokat végzett kiskereskedelmi cégek között az USA északkeleti részén és Kaliforniában. Doherty arra a következtetésre jutott, hogy az Xbox eladások az árcsökkentést követő napokban emelkedtek, majd visszatértek a korábbi, hetenkénti 3-5 ezres szintre. Ezzel szemben a PlayStation 2 és GameCube árcsökkentéseknek jóval maradandóbb volt a hatása.

Monica Wik, a Sony szóvivője elmondta, hogy a PlayStation 2 eladások nem álltak vissza az árcsökkentés előtti szintre. Kaz Hirai, a Sony amerikai játékdivíziójának elnöke egy héttel azután, hogy az amerikai árcsökkentések életbe léptek úgy nyilatkozott, hogy egyes kiskereskedelmi cégeknél a PlayStation forgalom helyenként nyolcszorosára emelkedett.

A PlayStation 2 több mint egy évvel az Xbox előtt jelent meg a piacon. Összesen több mint 500 játék kapható már a japán cég konzoljára, ez lényegesen több, mint amennyi együttesen létezik az Xbox-ra és a GameCube-ra.

Lin szerint a GameCube eladások fel fognak gyorsulni az idén amikor a Nintendo piacra dobja a "Super Mario Sunshine"-t és a "Legend of Zelda" sorozat legújabb kiadását. A GameCube a legolcsóbb a három játékkonzol közül, kiskereskedelmi ára kb. 150 dollár. "Jelenleg nem konzol-háborúról van szó, hanem tartalom-háborúról" -- mondta Lin.

A Sony bejelentette, hogy a 2000 márciusi piacra dobása óta több, mint 30 millió PlayStation 2 konzolt adtak el világszerte, a cég várakozásai szerint jövő márciusig a forgalom el fogja érni az 50 milliót.

A Microsoft áprilisban közölte, hogy a június 30-án zárult 2002-es pénzügyi évben 3,5-4 millió Xbox konzol eladását várja -- korábban a cég 6 millió Xbox értékesítését jelezte előre. Az Xbox tavaly novemberben került a piacra.

A Nintendo március végéig 3,8 millió GameCube-ot adott el.

A Microsoft a következő 5 évben 2 milliárd dollárt tervez befektetni abba, hogy javítsa az Xboxot, megtervezze a következő generációs játékkonzolt és létrehozzon egy olyan előfizetéses szolgáltatást, amelynek révén a felhasználók online játszhatnak egymás ellen.

A Microsoft fontolóra veszi egy olyan Xbox verzió értékesítését, amellyel a felhasználók TV-adásokat rögzíthetnek és nézhetnek meg a játékkonzol beépített winchesterének kihasználásával. Ez a képesség játékkonzolonként 150 dollárral növelheti meg az Xbox árát.

James Bernard, a Microsoft szóvivője szerint a mérnökök szó szerint lehetőségek tucatjait vizsgálják meg az Xbox következő fázisával kapcsolatban. Bernard nem kommentálta azt, hogy a TV-programok felvétele az egyik olyan szolgáltatás lenne, amelyet hozzá lehet adni az Xboxhoz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról