Szerző: Vörös Péter

2002. július 3. 18:12

A Palm még az idén belép a kínai PDA-piacra

[Wall Street Journal] A kéziszámítógépeket gyártó Palm azt tervezi, hogy az idei év második felében belép a kínai piacra vagy úgy, hogy saját vállalatot alapít, vagy úgy, hogy összefog egy helyi gyártóval, közölte Todd Bradley, a cég elnök-vezérigazgatója kedden.

[Wall Street Journal] A kéziszámítógépeket gyártó Palm azt tervezi, hogy az idei év második felében belép a kínai piacra vagy úgy, hogy saját vállalatot alapít, vagy úgy, hogy összefog egy helyi gyártóval, közölte Todd Bradley, a cég elnök-vezérigazgatója kedden.

Bradley azzal kapcsolatban járt Hongkongban, hogy meghatározza a legjobb stratégiát a kínai piacra való betöréshez. Kína az egyetlen olyan főbb ázsiai piac, amelyre még nem hatolt be a világ első számú PDA-gyártója. Az Észak-Amerikán kívüli piacok adják a Palm forgalmának mintegy 40%-át.

Bradley egyértelműen kizárta annak a lehetőségét, hogy a Palm a Kínában nemrég beindult tucatnyi PDA-gyártó egyikét felvásárolná. "Vagy zöld mezős projekt lesz, vagy potenciális együttműködés" -- közölte Bradley.

Bradley azt is elmondta, hogy a nem az amerikai piacra készülő PDA-k nagy részét helyben gyártják, főként olyan outsourcing-specialista cégek, mint a Flextronics International, amely a Palm termékek többségét gyártja Ázsiában.

Dacára annak, hogy az elmúlt években csökkent a cég piaci részesedése az olyan riválisok tevékenységének eredményeként, mint a Handspring és a HP/Compaq, a Palm még így is a globális piacvezető volt 42%-os piaci részesedéssel a tavalyi év negyedik negyedévében, közölte az IDC piackutató cég.

Az IDC azt is közölte, hogy a kínai Hi-Tech Wealth a globális listán elérte a negyedik helyet, 7%-os világpiaci részesedéssel, úgy, hogy csak a kínai piacon értékesítik termékeit. A Top 10-ben található még két kínai gyártó, a Minren és a Legend. Ezenkívül egyre újabb gyártók jelennek meg a kéziszámítógép-piacon Japánban, Tajvanon és Dél-Koreában egyaránt.

Kínában egyébként nem lesz könnyű dolga a Palmnak, rendkívül kemény versenyre számíthat a cég, ugyanis a piacot az olcsóbb, helyi termékek uralják. Ugyanakkor Bradley elmondta, hogy szemben oly sok ázsiai riválissal, amelyek főként a fogyasztói piacra összpontosítanak, a Palm a vállalati felhasználókat célozza meg, még az olyan piacokon is, mint Kína.

"Mi azt szeretnénk, ha továbbra is a világ vállalati befektetési igazgatóinak preferált kéziszámítógépe maradna a Palm" -- mondta Bradley, aki szerint többek között a PDA-k vezeték nélküli funkciói révén lehetőség van arra, hogy a készülékek hatékonyan segítsék a mobil alkalmazottak munkáját.

Bradley azt is hozzátette, hogy a Palm a következő hónapokban tervezi a népszerű szoftverplatform üzletág önállósítását.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról