Szerző: Vörös Péter

2002. július 3. 12:06

Idén 19 százalékkal nőnek a globális notebook-eladások

[AsiaBizTech] A Nikkei Market Access japán piackutató cég legfrissebb felmérése szerint 2002-ben a globális notebook-forgalom 19,4 százalékkal 28,73 millió darabra fog emelkedni. A növekedési ütem 2001-ben mindössze 3,5 százalék volt.

HIRDETÉS

[AsiaBizTech] A Nikkei Market Access japán piackutató cég legfrissebb felmérése szerint 2002-ben a globális notebook-forgalom 19,4 százalékkal 28,73 millió darabra fog emelkedni. A növekedési ütem 2001-ben mindössze 3,5 százalék volt.

A laptopok jó eladási eredményei többek között annak köszönhetők, hogy a notebookok behatoltak az asztali PC-piacra, mivel csökkentek az árak és nőtt azon felhasználók száma, akik második PC-t vásárolnak.

Bár egyes gyártóknak korrigálni kellett a készleteket 2002 második negyedévében, és ekkor a termelés valamelyest visszaesett, ennek ellenére vitathatatlan az a tény, hogy a notebookok iránti kereslet nő.

A notebookok termelésének földrajzi összetételét vizsgálva különösen szembeszökő a tajvani gyártók előretörése, ezek mind nagyobb piaci részesedést mondhatnak magukénak, mivel a japán, amerikai és európai cégek számára végeznek OEM termelést.

Mivel mind több tajvani laptopgyártó alapít gyárat Kínában, így egyre inkább valósággá válik az, hogy japán, amerikai és európai vállalatok számára gyártanak OEM notebookat a világ legnépesebb országában.

A globális notebook-forgalom az elmúlt négy évben, ill. 2002-ben (előrejelzés) az alábbiak szerint alakul(t) (darabszám millióban):

Forrás: Nikkei Market Access

a címlapról