Szerző: Barna József

2002. június 17. 11:48

A Yahoo felvásárolná a Sonera által üzemeltetett mobilportált

[WSJ] A Yahoo előrehaladott tárgyalásokat folytat a finn mobil- és telekommunikációs szolgáltató Sonera által üzemeltetett Zed mobilportál megvásárlásról. A The Wall Street Journal értesülései szerint egyelőre a Yahoo csupán 30% körüli kisebbségi tulajdonrészt szerezne a Zedben, ám amennyiben a portál beváltaná a hozzá fűzött reményeket, a cég felvásárolná a szolgáltatást.

[WSJ] A Yahoo előrehaladott tárgyalásokat folytat a finn mobil- és telekommunikációs szolgáltató Sonera által üzemeltetett Zed mobilportál megvásárlásról. A The Wall Street Journal értesülései szerint egyelőre a Yahoo csupán 30% körüli kisebbségi tulajdonrészt szerezne a Zedben, ám amennyiben a portál beváltaná a hozzá fűzött reményeket, a cég felvásárolná a szolgáltatást.

A Zed SMS, illetve egyes régiókban WAP alapon nyújt naprakész hírszolgáltatást, játékokat, tőzsdei és időjárási információkat. Az 1999-ben Finnországban elindított portál immár 14 országban, köztük Németországban, Nagy-Britanniában és a Fülöp-szigeteken is elérhető, és mind magán-, mind pedig üzleti felhasználók igénybe vehetik a fizetős szolgáltatást.

A céghez közelálló források szerint számos érdeklődő bukkant fel az utóbbi időben, ám egyik sem mutatott olyan élénk érdeklődést a Zed iránt, mint a Yahoo. A Zed becsült piaci értéke a 200 millió eurót is meghaladja, a két cég azonban egyelőre nem egyezett meg a vételárban, ám a végleges megállapodás a gazdasági napilap értesülései szerint napokon belül megszületik.

A Zed értékesítésével kapcsolatos tervek azt bizonyítják, hogy a korábban a mobil-előfizetők számára internetes tartalmat is nyújtani igyekvő mobilszolgáltatók fokozatosan kihátrálnak az internetes tartalomszolgáltatás piacáról. A svéd Telia AB például, mely márciusban jelentette be, hogy egy 6,9 milliárd dolláros ügylet keretében egyesül a Sonerával, tavaly zárta be Speedy Tomato elnevezésű mobilportálját, ahogy a Vodafone is jelentős átalakításokat hajt végre a Vivendi Universallal közösen üzemeltetett Vizzavi portálnál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról